به گزارش روزنامه ایندیپندنت، از ۱۰۴۹ نفری که به‌دلیل کار با نیروهای بریتانیایی در افغانستان وعده تخلیه دریافت کرده‌اند، بریتانیا در سه ماه گذشته تنها دو نفر را از پاکستان بیرون کشیده و بقیه مثل «زندانی» هستند و در خطر اخراج به افغانستان قرار دارند.

طبق این گزارش، ۳۰۰ نفر دیگر که به طور مستقیم با نیروهای بریتانیایی کار نکرده‌اند، قرار است طبق برنامه جداگانه به بریتانیا منتقل شوند.

مترجمان نیروهای بریتانیایی از جمله کسانی‌اند که قرار است به بریتانیا منتقل شوند. اما طبق یافته‌های روزنامه ایندیپندنت، آنها و خانواده‌های‌شان که ماه‌هاست در هتل‌های در اسلام‌آباد گیر کرده‌اند، شبیه «زندانیان» زندگی می‌کنند و نگران رد مرز شدن به افغانستان هستند.

برخورد پولیس پاکستان با پناهجویان افغانستانی در ماه‌های گذشته بدتر شده و در هفته‌های اخیر دستکم ۱۷۵ نفر بازداشت و زندانی شده‌اند. در اوایل سال جاری، بیش از ۶۰۰ نفر به افغانستان بازگردانده شدند.

وزیر دفاع در سایه بریتانیا ناکامی این کشور در انتقال افغانستانی های که قول تخلیه به آنها داده شده را «شرم‌آور» توصیف کرده است.

انتقال این افراد از ماه نوامبر گذشته که بریتانیا پروازهای چارتر را متوقف کرد و همچنین این موضوع که این افراد قبل از انتقال به بریتانیا باید سرپناه در این کشور برای خود پیدا کنند، دچار اختلال شد.

کسانی که وعده تخلیه گرفته‌اند، اکنون در هتل‌های که توسط دولت بریتانیا اداره می‌شود زندگی می‌کنند و این کشور بین اپریل ۲۰۲۲ تا مارچ ۲۰۲۳ ۱۷ میلیون پوند برای اسکان آنها مصرف کرده است.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *