خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) از اجرای حکم اعدام «محمدرامز رشیدی» و «سید نعیم هاشمی قتالی»، دو متهم حمله بر زیارت‌گاه شاه‌چراغ در شیراز خبر داده است.

ایرنا نوشته است که این حکم صبح امروز (شنبه، ۱۷ سرطان) پیش از طلوع آفتاب در خیابان مجاور زیارت‌گاه شاه‌چراغ اجرا شده است.

هرچند ایرنا توضیح نداده است که این دو نفر شهروندان کدام کشور بودند، اما هفته‌ی گذشته سازمان حقوق بشر ایران از اعدام قریب‌الوقوع رشیدی و قتالی خبر داده و گفته بود که آن‌ها شهروندان افغانستان هستند.

سازمان حقوق بشر ایران در گزارشی نوشته بود که حکم اعدام این دو شهروند افغانستان در یک دادگاه غیرعادلانه صادر شده و اعترافات آن‌ها نیز با شکنجه به همراه بوده است.

با این حال، خبرگزاری ایرنا نوشته است که «این دو فرد تروریست نقش مستقیمی در طراحی حمله و پشتیبانی از عامل اصلی ترور داشتند».

طبق گزارش ایرنا، عامل اصلی این حمله در جریان تیراندازی نیروهای امنیتی ایران در نخست زخمی و پس از انتقال به شفاخانه جان باخته بود.

زیارتگاه یا حرم شاه‌چراغ روز چهارشنبه چهارم عقرب سال گذشته‌ی خورشیدی هدف یک تیراندازی مرگ‌بار‌ قرار گرفت. براساس آمارهای خبرگزاری ایرنا، در این حمله ۱۳ نفر کشته و ۳۰ نفر دیگر زخمی شدند.

مسئولیت این حمله را گروه داعش بر عهده گرفته است.

در ۱۶ عقرب سال گذشته وزارت اطلاعات ایران اعلام کرد که در پیوند به حمله به زیارت شاه‌چراغ در شهر شیراز، ۲۶ نفر بازداشت شده‌اند که همه غیرایرانی و با ملیت‌های جمهوری آذربایجان، تاجیکستان و افغانستان هستند.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *