منابع محلی می‌گویند که صرافان ننگرهار و غزنی به دستور طالبان و بصورت جبری در اعتراض به حمله هواپیمای بی‌سرنشین امریکایی در کابل که در نتیجه آن ایمن‌الظواهری، رهبر شبکه القاعده کشته شد، دست به راه‌پیمایی زدند.

منابع محلی می‌گویند که ده‌ها تن از صرافان در شهر جلال‌آباد، مرکز ولایت ننگرهار روز چهارشنبه، ۱۹ اسد، در اعتراض به حمله هواپیمای بی‌سرنشین امریکایی در کابل راه‌پیمایی کردند.

صرافان در ننگرهار این حمله را نقض تمامیت ارضی کشور دانسته و خواستار جلوگیری از تکرار این‌ گونه حملات شدند.

منابع می‌گویند که صرافان ننگرهار به دستور طالبان دروازه مارکیت صرافی را نیز مسدود کرده‌اند که سبب مشکلات زیادی شده است ولی به آنان گفته شده است تا در این راه پیمایی اشتراک ننمایند، دروازه مارکیت باز نخواهد شد.

در همین حال، منابع از شهر غزنی می‌گویند که صرافان به دستور طالبان دکان‌های صرافی خود را مسدود کرده و در اعتراض به حمله هواپیمای بی‌سرنشین امریکایی در کابل، راه‌پیمایی کردند.

صرافان معترض در غزنی با سردادن شعارهای ضدامریکایی، خواستار توقف این گونه حمله‌ها شده‌اند.

طالبان پیش از این در دیگر ولایت‌ها نیز به صرافان دستور داده‌اند که در اعتراض به حمله هواپیمای بی‌سرنشین امریکایی در کابل راه‌پیمایی کنند.

صرافان در کابل می گویند که نیروهای نظامی طالبان سرای شهزاده در کابل که مرکز اصلی صرافی و حواله جات در افغانستان است را مسدود نمودند و با پخش نمودن بیرق های طالبان و پخش کردن نیروهای خود بین صرافان آنان را وادار به حضور در این راه پیمایی کردند.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *