وزارت خارجه هند از سفر یک هیئت این کشور به کابل خبر می‌دهد. به گفته این وزارت، هیئت مذکور قرار است با مقام‌های ارشد طالبان دیدار و درباره کمک‌های بشردوستانه هند به افغانستان گفتگو کند.

هدف از این سفر «نظارت بر عملیات ارسال کمک‌های بشردوستانه» هند به افغانستان گفته شده‌ است.

این نخستین سفر یک هیئت هندی به کابل پس از تسلط طالبان است. رهبری این هیئت را مسئول بخش پاکستان، افغانستان و ایران وزارت خارجه هند به عهده دارد.

در طول این بازدید، هیئت هندی با نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی دخیل در توزیع کمک‌های بشردوستانه نیز دیدار خواهد کرد.

علاوه بر این انتظار می‌رود که هیئت مذکور از پروژه‌های هند در افغانستان نیز بازدید کند.

هند در این اواخر تلاش‌هایش برای برقراری رابطه با طالبان را افزایش داده است.

روز گذشته، تلویزیون نیوز ۱۸هند به نقل از منابع خود گزارش داد که دهلی ‌نو در حال بررسی امکان بازگشایی سفارت خود در افغانستان است.

رسانه مذکور گفت که یک هیئت هندی به زودی برای گفتگو در باره این موضوع و گرفتن تضمین امنیتی از «رهبری طالبان» به کابل سفر خواهد کرد.

وزارت خارجه هند اما هیچ اشاره‌ای به بازگشایی سفارت خود در کابل نکرده است. در بخشی از اعلامیه این وزارت آمده است: «هند پیوندهای تاریخی و تمدنی با مردم افغانستان دارد و این پیوندهای دیرینه همچنان هدایتگر رویکرد هند در قبال افغانستان خواهد بود.»

در همین حال، امیر خان متقی وزیر خارجه طالبان چندی پیش در مصاحبه با یک رسانه هندی گفته بود که در صورت بازگشایی سفارت هند در کابل، به امنیت دیپلمات‌های هندی «توجه ویژه‌ای» صورت خواهد گرفت.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *