کمیته بین‌ المللی حفاظت از خبرنگاران از مقامات طالبان خواست که در مورد دستگیری و لت و کوب رومان کریمی، خبرنگار رادیو سلام وطندار تحقیق کند.

به گفته این سازمان، استخبارات طالبان در روزهای گذشته کارمندان چندین رسانه را در ولایت‌های کابل، هرات و پکتیا بازداشت کرده است.

همچنان، این سازمان از طالبان خواست که جمال الدین دلدار، صاحب امتیاز رادیو صدای گردیز و میرزا حسنی، صاحب امتیاز پیشین رادیو آفتاب در دایکندی را از قید خود رها کند.

رومان کریمی که تظاهرات زنان کابل در ۸ جوزا را پوشش می داد،گفته است که طالبان بی اعتنا به کارت خبرنگاری‌اش، او را بازداشت کردند، با لت و کوب تیلفونش را باز و بررسی کردند.

کمیته حفاظت از خبرنگاران می‌گوید که مامورین استخبارات طالبان رومان را ۷ ساعت بازداشت و بازجویی کردند و او را به شرطی آزاد کردند که دیگر در مورد اعتراضات مردم گزارش تهیه نکند.

کریمی اعتراضات زنانی را پوشش خبری می‌داد که در اعتراض به فقر و وضع محدودیت‌ها بر زنان توسط طالبان، به خیابان آمده بودند.

استیون بتلر، مدیر بخش آسیای کمیته حفاظت از خبرنگاران گفت: «افزایش دستگیری خودسرانه خبرنگاران و کارمندان رسانه‌ها نشانه بدترشدن وضعیت آزادی رسانه‌ها و دسترسی مردم افغانستان به اطلاعات دقیق و به موقع است.»

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *