وزارت خارجه طالبان از موضع بریتانیا در حمایت نکردن از “مخالفان مسلح” این گروه و تاکید بر تعامل با حکومت طالبان استقبال کرده است.

کاردار سفارت بریتانیا برای افغانستان در بیانیه‌ای اعلام کرد که کشورش از کسانی که از راه خشونت در پی تغییرات سیاسی در افغانستان‌اند حمایت نمی‌کند.

هیوگو شورتر گفته که برای تقویت صلح و ثبات در افغانستان، ارایه کمک‌های بشردوستانه و رسیدگی به نگرانی‌های مشترک درباره امنیت، هیچ جایگزینی برای تعامل عملی با “حکومت کنونی افغانستان” وجود ندارد.

وزارت خارجه طالبان در واکنش به این موضع بریتانیا گفت: “اذعان به این واقعیت که صلح و ثبات در افغانستان و تعامل مثبت با امارت اسلامی به نفع منطقه و جهان است قابل تقدیر است.”

کاردار سفارت بریتانیا برای افغانستان مستقر در دوحه در بیانیه‌ای گفته است که کشورش از کسانی که از راه خشونت به‌دنبال دستیابی به تغییرات سیاسی در افغانستان‌اند، یا هر گونه فعالیتی که خشونت را برای اهداف سیاسی دامن بزند، حمایت نمی‌کند.

در این بیانیه آمده است که بریتانیا اجازه نخواهد داد از خاک این کشور برای برنامه‌ریزی یا آماده‌سازی چنین فعالیت‌هایی استفاده شود. آقای شورتر افزوده است: “ما به شدت دیگران را از انجام این کار بازمی‌داریم.”

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *