دفتر هیأت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) از وزارت داخله‌ی طالبان خواسته است تا فورا درباره‌ی ادعای بازداشت دو زن معترض توسط این گروه اطلاعات ارایه کند.

یوناما عصر دیروز (پنج‌شنبه، ۱۴ دلو) در توییتی نوشته است که طی ۲۴ ساعت گذشته از بازداشت دو زن معترض در کابل گزارش شده است. این دفتر همچنین بار دیگر خواستار آزادی تمام فعالان زن شده‌ است.

در ادامه‌ی روند بازداشت زنان معترض، گزارش شده است که طالبان دیروز زهرا محمدی را در کابل بازداشت کرده‌اند.

هدا خموش، از فعالان زنان معترض و کسی که به نمایندگی از زنان در نشست اُسلو اشتراک کرده بود، در صفحه‌ی فیسبوک خود از بازداشت زهرا محمدی خبر داده است.

خانم خموش نوشته است: «دیشب مرسل را ربودند، امروز زهرا محمدی را از محل کارش اختطاف کردند و فردا شاید بقیه را اختطاف کنند.»

به‌گفته‌ی او، طالبان دختران معترض و صدها زن دیگر را در جایی به‌نام قطعه «هامورک» نگهداری می‌کنند.

او افزوده است که طالبان در نشست‌های بیرونی تلاش می‌کنند یک چهره‌ی خوب از خود نشان بدهند تا پول‌های بلوکه‌شده را به‌دست بیاورند.

خموش نوشته است: «هرچند که دنیا بی‌خبر نیست، اما جهت یادآوری هم که شده باید به دنیا نشان داد که طالب همان طالب است که جز تفنگ و در بندکشیدن و تجاوز و سرکوب، زبان دیگری را بلد نیست.»

طالبان روز گذشته مرسل عیار، عضوی از زنان معترض را که گفته می‌شود روزنامه‌نگار نیز بوده، بازداشت کردند.

پیش از آن تمنا زریاب پریانی و پروانه ابراهیم‌خیل، دیگر زنان معترض را در کابل بازداشت کرده بودند. تا کنون از سرنوشت این زنان خبری در دست نیست.

طالبان در مورد بازداشت مرسل عیار تا کنون چیزی نگفته، اما بازداشت تمنا و پروانه را تأیید نکرده‌اند.

بازداشت زنان معترض درحالی ادامه دارد که دفتر هیأت معاونت سازمان ملل در کابل (یوناما) می‌گوید «برای توقف اختطاف و آزادی کسانی که ناپدید شده‌اند به اقدام فوری از سوی طالبان نیاز است».

 

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *