دو مقام هوانوردی افغانستان می‌گویند طالبان به ده‌ها زن به‌دلیل نداشتن همراه مرد (محرم) اجازه ندادند در میدان هوایی کابل سوار هواپیما شوند.

شبکه خبری العربیه به نقل از این دو مقام گفته است که بعضی از این زنان تابعیت دوگانه داشتند و می‌خواستند به پاکستان، امارات و ترکیه بروند.

به گفته این دوم مقام که به‌دلیل ترس از پیگرد طالبان خواستند ناشناخته بمانند، ده‌ها زن روز جمعه به میدان هوایی کابل رفتند تا سوار پروازهای داخلی و بین‌المللی شوند، اما به آن‌ها گفته شد که بدون همراه مرد نمی‌توانند سفر کنند.

العربیه از این دو مقام نقل کرده است که بعض از زنان دارای دو تابعیت بودند که می‌خواستند به کشورهای‌شان از جمله کانادا برگردند.

طبق این گزارش قرار بود این زنان سوار هواپیماهای شرکت کام‌ایر و آریانا شوند.

یکی از این دو مقام گفته است که دستور جلوگیری از سفر زنان بدون همراه از سوی رهبری طالبان صادر شده است.

این مقام افزوده که روز شنبه به شماری از این زنان که به هرات سفر می‌کردند اجازه داده شد تا سوار هواپیمای دولتی آریانا شوند اما زمانی که مجوز پرواز صادر شد، آنها پروازشان را از دست داده بودند.

به گزارش العربیه، رئیس میدان هوایی کابل و فرمانده پولیس این میدان که هر دو از سوی طالبان تعیین شده‌اند روز شنبه برای یافتن راه حل با مسئولان میدان گفتگو کرده‌ند.

هنوز مشخص نیست که طالبان سفرهای هوایی را از دستوری که چند ماه پیش در باره سفر زنان بدون همراه صادر کرد، استثنا می‌کند یا نه.

در آن دستور آمده است زنانی که بیش از ۷۲ کیلومتر سفر می‌کنند باید با یکی از بستگان مرد خود همراه شوند که طالبان بر اساس باورهای دینی خود، آن را محرم شرعی می‌داند.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *