اجیت دوال در نشست گفتگوهای امنیتی در تاجیکستان بر حضور اقلیت‌ها و زنان در حکومت افغانستان تاکید کرد و از محدودیت‌ها علیه زنان انتقاد کرد.

آقای دوال روز جمعه در چهارمین نشست گفتگوی امنیت منطقه‌ای در دوشنبه تاجیکستان در پیوند به نگرانی‌های ناشی از تهدیدات تروریریستی، گفت که کشورهای منطقه برای بلند بردن توانایی افغانستان در «مقابله با تروریزم و ​​گروه‌های تروریستی که تهدیدی برای صلح و امنیت منطقه‌اند»، مشترک کار کنند.

در این نشست مشاوران امنیت ملی کشورهای هند، ایران، روسیه، قزاقستان، چین، قرقیزستان، تاجیکستان و ازبکستان در باره وضعیت امنیتی افغانستان گفتگو کردند.

آقای دوال یکبار دیگر بر تشکیل حکومت فراگیر در افغانستان تاکید کرد و گفت که اشتراک همه بخش‌های جامعه از جمله زنان و اقلیت‌ها در آن ضروری است.

او در باره محدودیت‌ها وضع‌شده در برابر زنان و دختران گفت که زنان و جوانان برای آینده هر جامعه‌ای حیاتی هستند و فراهم ساختن آموزش برای دختران و اشتغال برای زنان و جوانان «بهره‌وری و رشد» را تضمین می‌کند.

به گزارش روزنامه تایمز آو اندیا، مشاور امنیت ملی هند در این نشست گفت: «اولویت اصلی باید حق زندگی آبرومندانه و همچنین حمایت از حقوق بشر باشد.»

آقای دوال گفت که هند با افغانستان روابط تاریخی و تمدنی دارد و همواره در کنار مردم افغانستان بوده است و «این [رابطه تاریخی] رویکرد هند را تعیین خواهد داد.»

آقای د‍وال گفت که با تلاش‌های جمعی اعضای گفتگوی امنیت منطقه‌ای، هند و دیگران می‌توانند به مردم «سربلند» افغانستان کمک کنند تا بار دیگر کشوری مرفه و سرزنده بسازند.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *