مسئولان امنیتی طالبان در ولایت نیمروز می‌گویند که ۱۲ تانکر حامل ۵۰۰ هزار لیتر تیل بی‌کیفیت پس از بررسی‌های آمریت نُرم و استندرد این ولایت، دوباره به ایران مسترد و از واردشدن آن به داخل کشور جلوگیری شده است.

قاری عبدالرحیم حذیفه، مدیر مبارزه با جرایم جنایی فرماندهی امنیه‌ی طالبان برای ولایت نیمروز می‌گوید که این مقدار تیل پس از بررسی‌های لابراتواری آمریت نُرم و استندرد، بی‌کیفیت تشخیص شده است.

حذیفه همچنین گفت که ۱۲ تانکر حامل این مقدار تیل در حضور نمایندگان مقام ولایت، فرماندهی امنیه، اداره استخبارات، گمرک، نُرم و استندرد و کمیساری دوباره به ایران برگردانده شده است.

حذیفه از تاجران ملی خواست که از واردکردن مواد و کالاهایی با کیفیتِ پایین خودداری کنند، تا برای شهروندان کشور مشکلی ایجاد نشود. او هشدار داد که در صورت بی‌توجهی به این مسأله، با متخلفان برخورد خواهد شد.

در همین حال، رانندگان این ۱۲ تانکر حامل تیل می‌گویند که در قسمت انتقال تیل باید برای‌شان قانون مشخص شود. عثمان یکی از این رانندگان می‌گوید که در نخست باید قانون تنظیم شود و پس از آن از واردشدن تیل بی‌کیفیت جلوگیری شود.

از سوی هم، مردم عام از جلوگیری از واردشدن تیل کم‌کیفیت به داخل کشور ابراز خوشحالی می‌کنند و می‌گویند که در بیشتر اوقات وسایط نقلیه به‌دلیل کیفیت پایین تیل با مشکل مواجه می‌شود.

به‌گفته‌ی یک باشنده‌ی نیمروز، قیمت تیل باکیفیت در بازار بیشتر است، اما موترها در صورت استفاده از این نوع تیل کمتر با مشکل مواجه می‌شود.

این درحالی است که پس از تحولات سیاسی در کشور، قیمت مواد نفتی و دیگر کالاهای ضروری افزایش یافته است و قدرت خرید مردم نیز ضعیف شده است.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *