رحمت‌الله مرجان‌خیل، یک خبرنگار محلی در ولایت غزنی می‌گوید که از سوی نیروهای طالبان مورد ضرب‌وشتم قرار گرفته و پرده‌ی گوش او آسیب دیده است.

او که برای تداوی به کابل آمده است، دیروز (شنبه، ۲ دلو) به یکی از خبرگزاری‌های داخلی گفت که روز چهارشنبه هفته گذشته در ناحیه‌ی چهارم شهر غزنی توسط دو نفر از نیروهای طالبان لت‌وکوب شده است.

آقای مرجان‌خیل می‌گوید که نیروهای طالبان که خودشان را کارمندان جنایی فرمانده امنیه این گروه در غزنی معرفی می‌کردند، در نخست می‌خواستند موبایل او را بررسی کند؛ اما او مانع این کار شدند. وی می‌گوید که پس از این نیروهای طالبان او را با سیلی زدند و زیر قنداق تُفنگ گرفتند.

این خبرنگار محلی می‌گوید که نیروهای طالبان او را به حوزه انتقال دادند و پس از بررسی موبایل‌اش، آزاد کردند.

مرجان‌خیل اضافه کرد که پس از ضرب‌وشتم توسط نیروهای طالبان، به شفاخانه مراجعه کرده و داکتران به او گفته‌اند که پرده‌ی گوشش پاره شده است. او می‌افزاید که پیش از این نیز طالبان خانه‌اش را بازرسی و برادرش را برای دو شبانه‌روز بازداشت کرده بودند.

 

مسئولان محلی طالبان تا کنون در این زمینه چیزی نگفته‌اند.

پس از روی‌کار آمدن طالبان، موارد گسترده‌ای از خشونت علیه خبرنگاران در کشور به ثبت رسیده است. همچنین تاکنون از سرنوشت خبرنگاران بازداشت شده توسط طالبان که اعتراضات پنجشیر را پوشش می دادند، خبری نیست.

همچنین طی پنج ماه اخیر، نزدیک به نیمی از رسانه‌های آزاد افغانستان تعطیل شده و شمار زیادی از خبرنگاران کشور را ترک کرده‌اند.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *