رسانه‌های پاکستانی با استناد به گزارش سازمان ملل نوشته‌اند که طالبان پاکستانی با چندین هزار جنگجو در افغانستان حضور دارند و به فعالیت خود علیه پاکستان ادامه می‌دهند.

روزنامه اکپسرس تربیون در گزارشی نوشته است که گزارش تیم نظارت شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد افغانستان بیان می‌کند که تحریک طالبان پاکستان هم‌چنان بر مبارزات طولانی‌مدت علیه دولت پاکستان با چندین هزار جنگجوی خود در افغانستان متمرکز هستند.

بر اساس این گزارش که روز جمعه منتشر شده، تحریک طالبان پاکستانی بخش بزرگی از جنگجویان خارجی در افغانستان را تشکیل می‌دهند.

اکپسرس تربیون نوشته که مسلما تحریک طالبان پاکستان از میان تمام گروه‌های افراطی خارجی در افغانستان، از تسلط طالبان بیشترین سود را برده‌اند.

این روزنامه به نقل از یک دیپلمات اروپایی نوشته است که حضور «چند هزار» جنگجوی تحریک طالبان پاکستان، همان‌طور که در آخرین گزارش سازمان ملل آمده است، به‌عنوان یک تهدید جدی کاملا قابل درک است.

در گزارش تازه‌ی سازمان ملل هم‌چنین آمده است که ایمن الظواهری، رهبر القاعده بعیت خود را با هبت‌الله آخوندزاده، رهبر طالبان تجدید کرده است.

این در حالی است که طالبان در توافقی که با امریکا امضا کرده، وعده داده‌اند که روابط خود را با القاعده قطع می‌کنند.

این گروه بارها تأکید دارند که هیچ جنگجوی خارجی در افغانستان حضور ندارند و افغانستان دیگر تهدیدی برای هیچ کشور نخواهد بود.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *