شماری از زنان در کابل که روز یکشنبه در اعتراض به سیاست‌های طالبان به خیابان‌ها آمده بودند به می‌گویند که طالبان با “تهدید و ارعاب” به آن‌ها اجازه اعتراض ندادند.

این زنان گفتند طالبان شماری از خبرنگاران مرد را هم لت و کوب کرده و با خود برده‌اند.

به گفته معترضان، طالبان تلفن‌های سه تن از زنان معترض را گرفتند و پس از برهم زدن اعتراض، شماری از زنان را تا خانه‌های‌شان تعقیب کرده‌اند. آنها همچنین گفتند که طالبان تلاش داشتند زنان معترض را با موتر زیر بگیرند.

جنبش خودجوش زنان معترض، جنبش زنان افغانستان برای عدالت و آزادی و جنبش عدالت‌جو صبح روز یکشنبه ۸ جوزا، به خاطر گسترش فقر، بی‌عدالتی، بسته ماندن مکاتب دخترانه و افزایش بیکاری، دست به اعتراض زدند.

شماری از زنان معترض گفتند که آنها ابتدا در چهارراهی حاجی یعقوب واقع در شهرنو کابل گرد آمده بودند اما طالبان اجازه اعتراض ندادند.

به گفته آنها، زنان معترض سپس از چهارراهی حاجی یعقوب به سمت گلبهار سنتر در مرکز شهر رفتند تا در آنجا قطع‌نامه خود را در حضور رسانه‌ها ارائه کنند.

زنان معترض گفتند طالبان همچنین به خبرنگاران اجازه پوشش تظاهرات زنان را ندادند.

زنان معترض می‌گویند طالبان به آنها اجازه صدور قطع‌نامه را ندادند و هنگامی که زنان به دلیل ترس و تهدید از چهارراهی صدارت متفرق شدند، طالبان آنها را تعقیب کردند.

در جریان نه ماه گذشته و با افزایش سیاست‎‌های سخت‌گیرانه طالبان در قبال زنان، شمار زیاد از زنان دست به اعتراض زدند که به صورت پیوسته از سوی طالبان سرکوب شدند.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *