محسن پاک‌آئین، سفیر سابق ایران در تایلند و رییس ستاد افغانستان وزارت خارجه ایران می‌گوید که طالبان خطر داعش را جدی نمی‌گیرند و حتا برخی از آنان حضور این گروه را در افغانستان انکار می‌کنند. این مسئول پیشین افغانستان در وزارت خارجه ایران باور دارد که داعش با حملات تروریستی اخیر در صدد تثبیت جایگاه خود در افغانستان است.

پاک‌آئین در گفتگو با خبرگزاری دولتی ایسنا گفت که تکروی طالبان به ثبات افغانستان و منطقه آسیب جدی می‌زند. پاک‌آئین به «تلاش‌های ناکام کشورهای همسایه برای باثبات سازی» افغانستان اشاره کرد که او علتش را یکجانبه‌گرایی طالبان دانست.

اخیراً حسین امیر عبداللهیان، وزیر خارجه ایران گفت که تا زمان تشکیل حکومت فراگیر در افغانستان، ایران حکومت طالبان را به رسمیت نمی‌شناسد.

پاک آیین می‌گوید: «از نظر طالبان داعش یک خطر جدی برای افغانستان نیست و در این زمینه اغراق می‌شود اما امروز می‌بینیم که حملات این گروه تروریستی در ولایت‌های مختلف نشانگر این است که داعش جهت تثبیت موقعیت خود فعال بوده است.»

با وجود حملات خونین داعش در کابل، کندز و بلخ، مولوی عبدالحق وثیق، رئیس عمومی استخبارات طالبان روز یکشنبه ادعا کرد که «‌توطئه‌ها برای اخلال امنیت در کشور با شکست مواجه شده است.»

مقامات طالبان، از جمله وزیر دفاع و رئیس امنیت این گروه، در سخنرانی‌های خود از اشاره به داعش به عنوان گروهی که مسئولیت حملات تروریستی اخیر را به عهده گرفته است، خودداری کرده اند.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *