دیبورا لاینز، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل برای افغانستان با سرپرست وزارت خارجه، امیرخان متقی دیدار کرده است.

در این دیدار، درباره مسایل گوناگون از جمله وضعیت بشری، اقتصادی، سکتور بانکداری و تحولات اخیر در افغانستان گفت‌وگو شده است.

امیرخان متقی، وزیر خارجه طالبان به دیبورا لاینز، در این دیدار گفته است که اظهارات اخیر آنتونیو گوتیرش در مورد فعالیت گروه‌های تروریستی در افغانستان درست نیست. متقی این اظهارات را «تحریک آمیز و کمپاین برای گروه‌های تخریبی» توصیف نمود.

سرمنشی سازمان ملل روز ۳۰ دلو در افتتاحیه پنجاه و هشتمین کنفرانس امنیتی مونیخ گفت که با توجه به تحولات اخیر افغانستان، گروه تروریستی القاعده و دیگر گروه‌های وابسته به آن در تلاش برای افزایش فعالیت‌های تروریستی خود هستند. به گفته وی، تروریست‌ها در بهره برداری از خلاء قدرت در یک کشور مهارت دارند.

به نقل از سخنگوی وزارت خارجه طالبان، « متقی با اشاره به اظهارات اخیر سرمنشی ملل متحد که در رابطه به افزایش تهدید و انسجام دوباره گروه‌های تخریبی در افغانستان اظهار نگرانی کرده است، گفت که [این موضوع] هیچ حقیقت ندارد.»

او این اظهارات را «نگران‌کننده، تحریک‌آمیز و ترغیب و کمپاین» برای گروه‌های تروریستی پنداشت.

دفتر یوناما، بی‌اشاره به این اظهارات متقی در توییتی نوشته است که دیبورا لاینز پیش از حضور و صحبت در نشست آتی شورای امنیت سازمان ملل در مورد اوضاع فغانستان، با وزیر خارجه طالبان روی موضوعات حقوق مردم، بازگشت دختران به مکتب و چالش‌های اقتصادی افغانستان دیدار کرده است.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *