عبدالسلام رحیمی، نماینده پیشین اشرف غنی در امور صلح در دیدار با معاون رئیس الوزرای طالبان از وضعیت امنیتی افغانستان ابراز خرسندی کرد. او به عبدالسلام حنفی گفته است که شرایط برای همکاری افغان‌ها به خاطر «آرامی دایمی» در افغانستان مساعد شده است.

رحیمی از نخستین مقامات بلندپایه حکومت اشرف غنی است که برای دیدار با گروه طالبان به کابل شتافته است. او به عنوان نماینده خاص غنی و وزیر دولت در امور صلح بخشی از تلاش‌های ناکام حکومت پیشین برای گفتگو و توافق با طالبان بود.

به نقل از مرکز اطلاعات و رسانه های حکومت طالبان، عبدالسلام رحیمی در ملاقات با حنفی از این که به گفته او « نظام امارت اسلامی افغانستان امنیت را برای همه افغان‌ها تامین نموده است، ابراز خرسندی نموده و اظهار داشت که این یک فرصت برای همه افغانهاست تابرای آرامی دایمی باهم کار کنند.»

حنفی در حالی از بازگشت او و دیگر مقامات نزدیک به اشرف غنی استقبال کرده است که گزارش‌های متعددی در مورد کشتار و شکنجه نیروهای امنیتی پیشین، فعالان مدنی و روزنامه‌نگاران در ۶ ماه گذشته نشر شده است.

همچنین، سلام رحیمی با دیبورا لاینز، نماینده ملل متحد برای افغانستان، نیز در کابل دیدار کرده است. به نقل از یوناما، آن دو در مورد «اتحاد افغان‌ها برای ساختن آینده با ثبات و با مشارکت همه» صحبت کردند.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *