مسئولان در ریاست‌های فواید عامه ولایت‌های دایکندی وبامیان می‌گویند که در پی برف‌باری و توفان‌های شدید در ۲۴ ساعت گذشته، تمام راه‌های مواصلاتی این ولایات به‌روی تردد مسافران و موترداران مسدود شده‌اند.

عبدالخالق حقمل، رئیس فواید عامه ولایت بامیان گفت که مسیرهای بامیان – کابل از طریق کوتل حاجی‌گگ و بامیان- دایکندی از طریق کوتل‌های شاتو و قوناق به دلیل توفان شدید مسدود هستند. حقمل افزود که برف‌پاکی مسیر مرکز بامیان – ولسوالی یکه‌ولنگ شروع شده است، اما دیگر مسیرها به‌روی تردد مسافران مسدود هستند. او گفت که هوای بامیان ابری است و با مساعدشدن وضعیت جوی، روند برف‌پاکی مسیرها نیز آغاز خواهد شد.

 

با این حال، احمدشاه احسانی، معاون فواید عامه ولایت دایکندی نیز گفت که تمام‌ راه‌های مواصلاتی دایکندی به‌دلیل توفان‌های شدید مسدود شده‌اند. احسانی همچنین گفت که هوا در دایکندی آفتابی و توفانی است و به همین دلیل روند برف‌پاکی آغاز نشده است. به‌گفته‌ی او، روند برف‌پاکی تمام مسیرهای تحت پلان آغاز خواهد شد و تا آن زمان مردم نباید در مسیرها گشت‌وگذار کنند.

 

بامیان و دایکندی از ولایات کوهستانی و سردسیر کشور هستند. همه‌ساله در فصل زمستان راه‌های مواصلاتی این دو ولایت به‌دلیل برف‌باری و توفان مسدود می‌شود. در مواردی شماری از مسیرهای رفت‌وآمد در این ولایات برای یک هفته نیز مسدود مانده است.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *