دفتر معاونت سازمان ملل متحد در کابل (یوناما) درباره‌ ناپدیدشدن تمنا زریاب پریانی و پروانه ابراهیم‌خیل، از زنان معترض در کابل که گفته می‌شود از سوی طالبان بازداشت شده‌اند، ابراز نگرانی کرده است.

این دفتر از طالبان خواسته است تا اطلاعاتی در مورد محل نگهداری این زنان ارایه کنند.

این درحالی است که طالبان بازداشت این دو زن معترض را رد می‌کنند و آن ‌را ادعای بی‌اساس می‌خوانند. زنان معترض اما تأکید کرده‌اند که تمنا زریاب و پروانه ابراهیم‌خیل در بند طالبان قرار دارند.

اما گزارشگر همدم نیوز خبرهای تکان دهنده‌ای از جمع دختران معترض ارائه می‌کند. طالبان بر خلاف ادعاهای خود و همچون تصوری که از آن‌ها موجود بود، حلقه فشار را بر سر دختران معترض کابل تنگ و تنگ‌تر کرده‌اند. در تازه‌ترین اقدام طالبان، بازداشت اعضای خانواده دختران معترض را شروع نموده‌اند تا از این طریق بر دختران و زنان معترض فشار وارد کنند که یا خودشان را تسلیم نموده یا دست از اعتراضات خود کشیده و مخفیانه زندگی کنند.

گزارشگر همدم نیوز در کابل از بازداشت مرجانه یکی دیگر از دختران معترض کابل خبر می‌دهد، مرجانه چهارمین دختر بازداشت معترض کابل است.

طالبان در ۵ ماه گذشته محدودیت‌های زیادی را در برابر زنان وضع کرده و آنان را از کار و آموزش نیز محروم کرده‌اند که وضع این محدویت‌ها اعتراضات گسترده‌ای از سوی زنان در پی داشته است. زنان و دختران معترض کابل، با شعار #نان_کار_آزادی خواستار احقاق حقوق اولیه خود در حکومت طالبان هستند.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *