ارتش پاکستان اعلام کرده است که دست‌کم پنج سرباز پاکستانی در حمله «تروریست‌ها» از خاک افغانستان در ایالت خیبر پختونخوا کشته شده‌اند.

به گزارش روزنامه‌ی اکسپرس تربیون، این حمله دیروز (یک‌شنبه، ۱۷ دلو) در منطقه «کرم» خیبر پختونخوا رخ داده است.

این روزنامه به نقل ارتش پاکستان نوشته است که نیروهای پاکستانی به این حمله پاسخ داده‌اند و «بر اساس گزارش‌های اطلاعاتی، تروریست‌ها تلفات سنگینی متحمل شدند».

به نوشته‌ی اکسپرس تربیون، دربیانیه‌ی ارتش پاکستان آمده است: «پاکستان استفاده تروریست‌ها از خاک افغانستان را برای فعالیت‌ها علیه پاکستان قویا محکوم می‌کند و انتظار دارد که دولت موقت افغانستان [طالبان] در آینده اجازه چنین فعالیت‌هایی را علیه پاکستان ندهد.»

حمله امروز علیه ارتش پاکستان چند روز پس حملات به پایگاه نظامیان این کشور در مناطق «پنجگور» و «ناوشکی» ایالت بلوچستان رخ داده است. به گفته‌ی ارتش پاکستان در این حملات، نُه نظامی و ۲۰ نفر از مهاجمان کشته شده‌اند.

در پی این حمله، شیخ رشید، وزیر داخله‌ی پاکستان در اظهاراتی گفت که حکومت موقت طالبان باید اطمینان حاصل کند که چنین حملاتی آن‌طور که وعده داده بود، صورت نمی‌گیرد. طالبان اما بارها استفاده خاک افغانستان علیه کشورهای دیگر را تکذیب می‌کنند و می‌گویند، خاک افغانستان علیه هیچ کشوری تهدید نیست.

این گروه تاکنون به اظهارات تازه ارتش پاکستان واکنش نشان نداده است.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *