یک عضو ارتش زن در حکومت پیشین که پس از تسلط دوباره طالبان بر افغانستان، به امریکا فرار کرده است می‌گوید که اکنون جنگ‌جویان طالبان خانواده‌اش را «شکار» می‌کنند.

دوشنبه‌شب، ۳۰ دلو در گزارشی از این نظامی زن در حکومت پیشین حسنی نام برده و نگاشته که وی از جمله ۲۸ هزار از همکاران سابق نیروهای امریکایی در افغانستان است که موفق به ترک کشور شده است.

طبق این گزارش، حسنی اکنون در امریکا زنده‌گی می‌کند.

وی در گفت‌وگو با این رسانه تصریح کرده است: «مبارزه برای دفاع از حقوق زنان چیزی است که خانواده‌ام را در معرض خطر قرار داده است. تنها چیزی که می‌خواهم این است که برای حقوق زنان در کشورم مبارزه کنم.»

این نظامی پیشین افغانستانی افزوده که مبارزه او و همقطارانش سبب شده است تا طالبان خانواده‌اش را تعقیب و «شکار» کنند.

خانم حسنی خاطرنشان کرده است: «اعضای خانواده‌ام نمی‌توانند بیش از چند هفته در جایی بمانند، آنها از طالبان فرار می‌کنند.»

خانم حسنی از دولت امریکا به رهبری بایدن می‌خواهد تا به گفته وی، معامله را متوقف و افراد آسیب‌پذیر را از افغانستان بیرون کند.

براساس اطلاعات، با گذشت بیش از دوسال از خروج «فاجعه‌بار» امریکا از افغانستان، دست‌کم ۷۸ هزار از همکاران سابق نیروهای امریکایی به‌شمول برخی از نظامیان افغانستانی زیر سلطه طالبان زنده‌گی‌می‌کنند.

این در حالی است که پیش از این نیز نهادهای بین‌المللی در گزارش‌های خود از وضعیت حقوق بشری در افغانستان زیر سلطه طالبان گفته‌اند که این گروه صدها نظامی حکومت پیشین را بازداشت و در برخی موارد تیرباران کرده است.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *