دفتر صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در افغانستان اعلام کرده که از ماه جنوری تا ماه جون سال جاری میلادی، حدود هشت میلیون کودک را از نظر سوءتغذیه‌ی حاد بررسی کرده‌ است.

این نهاد امروز (چهارشنبه، ۱۱ اسد) گزارش شش‌ماهه‌ی خود از «وضعیت بشردوستانه در افغانستان» را منتشر کرده است.

در این گزارش آمده است که این کودکان در مراکز صحی ثابت و سیار یونیسف مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

یونیسف گفته است که از میان این کودکان، تقریبا ۳۵۰ هزار نفر آنان که ۵۶ درصد شان دختران بودند، به‌دلیل «ضایعات شدید» بستری شده‌اند.

این نهاد افزوده که آنان در نیمه‌ی اول سال ۲۰۲۳ میلادی در مقایسه با زمان مشابه در سال گذشته، ۳۱ درصد بیشتر کودکانی با ضایعات شدید را درمان کرده‌اند.

بر اساس گزارش شش‌ماهه‌ی یونیسف، میزان افراد نیازمند به کمک‌های بشردوستانه در افغانستان نیز از ۲۸.۳ میلیون نفر در ماه جنوری امسال به ۲۹.۲ میلیون نفر در ماه می افزایش یافته است.

این نهاد افزوده است که افزایش تعداد افرادی که به خدمات حفاظتی تخصصی نیاز دارند، سبب افزایش افراد نیازمند به کمک‌های بشردوستانه شده است.

یونیسف گفته است که در نیمه‌ی اول سال ۲۰۲۳ میلادی به بیش از ۲۰ میلیون نفر خدمات ضروری صحی و تغذیه ارائه کرده که ۵۰ درصد آن کودکان بوده‌اند.

این نهاد همچنین گفته است که در این مدت به بیش از شش صد و ۳۳ هزار کودک که ۶۰ درصد آن دختران بودند، در ۳۱ ولایت افغانستان خدمات آموزشی از طریق برنامه‌ی آموزشی «جامعه‌محور» ارائه کرده است.

یونیسف پیش از این اعلام کرده بود که برای رسیدگی به نیازهای ۱۹ میلیون نفر در افغانستان، از جمله ۱۰.۳ میلیون کودک، نیاز فوری به ۱.۴۵ میلیارد دالر بودجه است.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *