بر بنیاد اطلاعات رسیده به افغانستان اینترنشنال، روز ۲ قوس چهره‌های سرشناس ضد طالبان، مانند احمد مسعود و امرالله صالح به دعوت چند گروه سیاسی و تحقیقاتی در مسکو، در نشستی درباره افغانستان سخنرانی خواهند کرد.

بر اساس آجندا که یک نسخه آن به دست افغانستان اینترنشنال رسیده است، این «نشست بین المللی» زیرنام «افغانستان بین گذشته و حال» برگزار می‌شود. ظاهر نشست و عنوان‌ سخنرانی‌ها بیشتر به یک نشست فکری و پژوهشی می‌ماند.

در این نشست تنها از چهره‌های برجسته مخالف طالبان مانند احمد مسعود، رهبر جبهه مقاومت، امرالله صالح، از اعضای نزدیک به جبهه مقاومت، حاجی محمد محقق، رهبر حزب وحدت مردم افغانستان، فضل احمد معنوی، عضو جبهه مقاومت، محمد صادق طاها، فرزند اسماعیل خان دعوت شده تا سخنرانی کنند.

در میان سخنرانان نام‌های فوزیه کوفی و شکریه بارکزی، دو فعال سیاسی و مدنی زن نیز دیده می‌شود. از طالبان یا چهره های نزدیک به این گروه، کسی به این نشست یا ایراد سخنرانی دعوت نشده است.

احمد مسعود قرار است دیدگاه‌های خود را درباره وضعیت افغانستان تشریح کند و امرالله صالح درباره توافقات قطر میان امریکا و طالبان صحبت خواهد کرد. همچنان، محمد محقق درباره مسئله تعامل کشورهای جهان با طالبان صحبت خواهد کرد.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *