کمیته روابط خارجی مجلس نماینده‌گان ایالات متحده گفته است، شهادت جدید افرادی‌ که از نزدیک گواه «سردرگمی و هرج‌ومرج» خروج نیروهای امریکایی از افغانستان بودند، با دلایل جو بایدن در تناقض است.

کمیته روابط خارجی مجلس نماینده‌گان ایالت متحده روز دوشنبه، ۱۳ حمل گزارش ابتدایی و همچنان متن مصاحبه‌هایش با برخی مقام‌های دخیل در خروج امریکا از افغانستان را منتشر کرده است.

این کمیته با راس ویلسون، سفیر پیشین امریکا در کابل و سام آرنسون، دیپلمات دخیل در ارایه خدمات قنسولی در جریان روند خروج مصاحبه و نسخه کتبی آنرا منتشر کرده است.

بربنیاد این گزارش، جو بایدن، ریيس ‌جمهور امریکا همواره در سخنرانی‌هایش گفته است که ارتش حکومت پیشین بدون حمایت مستقیم نظامی ایالات متحده قادر به دفاع از کشورشان بودند.

به گفته بایدن، امریکا به اهداف مأموریت خود در افغانستان که کشتن اسامه بن‌لادن، رهبر پیشین القاعده و از بین بردن این گروه بود، دست یافته است.

ریيس‌ جمهور ایالات متحده همچنان گفته است، توافق‌نامه دوحه که میان اداره دونالد ترمپ و طالبان امضا شده بود، امریکا را ناگزیر به خروج از افغانستان کرد.

با این حال، کمیته روابط خارجی مجلس نماینده‌گان امریکا تاکید کرده که هیچ یک از دلایل بایدن درباره خروج ایالات متحده از افغانستان، درست نبوده است.

به گفته این کمیته، ارزیابی‌های داخلی حکومت بایدن نشان می‌دهد که ارتش افغانستان بدون حمایت هوایی، مشاوران نظامی امریکا و پیمان‌کاران قادر به دفاع از کشور نبود و بارها در این باره به رییس جمهور ایالات متحده هشدار داده شده بود.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *