کمیته جهانی حفاظت از خبرنگاران با اشاره به سرکوب سیستماتیک رسانه‌ها از سوی طالبان، از این گروه خواست تا از آزارواذیت و بازداشت خبرنگاران دست بردارد.

این کمیته دوشنبه‌شب، ۲ دلو در واکنش به بازداشت احسان اکبری، خبرنگار یک رسانه‌ جاپانی در کابل گفته است که طالبان باید به‌گونه فوری و بدون قیدوشرط اکبری را آزاد کنند.

منابع به کمیته حفاظت از خبرنگاران گفته‌اند که طالبان در ۱۷ جنوری احسان اکبری، خبرنگار رسانه کیودونیوز جاپان را به مرکز رسانه‌‌‌‎های خود احضار و سپس بازداشت کرده‌اند.

به گفته منابع، استخبارات طالبان اکبری را مجبور کرده است تا با خانواده‌اش تماس بگیرد و به آنان بگوید که تلفن همراه او را به نیروهای این گروه تحویل دهند.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان بازداشت اکبری و ضبط تجهیزات کاری او را تایید و دلیل بازداشت این خبرنگار را «انتقال اطلاعات به حلقات ضد طالبان» عنوان کرده است.

با این حال، به‌لیه‌یی، هماهنگ‌کننده‌ کمیته حمایت از خبرنگاران در آسیا گفته است: «مقام‌های طالبان باید فوراً و بدون قیدوشرط احسان اکبری، خبرنگار کیودونیوز را آزاد کنند و بازداشت خبرنگاران افغان را به تلافی کارشان متوقف کنند.»

وی تاکید کرده است که طالبان باید به وعده‌شان مبنی بر اجازه دادن به خبرنگاران برای گزارش آزادانه پابند باشند.

طالبان از زمان حاکمیت دوباره‌شان به این‌سو، محدودیت‌های گسترده بر فعالیت رسانه‌ها و خبرنگاران وضع کرده‌اند و بارها خبرنگاران را بازداشت، زندانی و شکنجه کرده‌اند.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *