کاردار سفارت ایالات متحده امریکا برای افغانستان حمله به هوتل “لونگان” در کابل را که شهروندان چینایی در آن اقامت داشتند، محکوم کرده و از تحقیقات سریع در این زمینه استقبال کرده است.

کرن دکر، ناوقت روز سه شنبه ۱۳ دسمبر (۲۲ قوس) در تویترش نگاشته است که نادیده گرفتن سلسله حملات بر خارجی‌ها در افغانستان و غیرنظامیان بی‌گناه که در گلوله‌باری متقابل گرفتار شده اند، سخت است.

او در ادامه نوشته است: “از تحقیقات سریع، پاسخ قوی برای محافظت از دپلومات‌ها و مردم افغانستان استقبال می‌کنیم. به خانواده‌های قربانیان تسلیت می‌گویم و برای عزیزان آرزوی بهبودی سریع دارم”.

در همین حال، دفتر هیات معاونت ملل متحد در افغانستان (یوناما) این حمله را محکوم کرده و گفته است که در این حمله به غیرنظامیان به شمول شهروندان چین تلفاتی وارد گردیده است.

یوناما ناوقت روز سه شنبه در تویترش گفته است: “خشونت در افغانستان هدفی جز طولانی کردن رنج بیش از ۴۰ سال جنگ ندارد. ما با قربانیان این حادثه ابراز همدردی و غم‌شریکی می‌کنیم”.

این در حالی است که این حمله حوالی ساعت ۲:۳۰ دقیقۀ پس از چاشت دوشنبه آغاز شد و پس از دو ساعت ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی حکومت طالبان در تویترش نوشت که این حمله با کشته‌شدن سه مهاجم پایان یافت و به تمام شهروندان خارجی نجات داده شدند.

آقای مجاهد گفت که دو شهروند خارجی زمانی زخمی شدند که از ارتفاع بلند خودشان را پرتاب کردند.
شاخهٔ خراسان گروه دولت اسلامی یا داعش روز دوشنبه ۱۲ دسمبر (۲۱ قوس) مسوولیت حملهٔ مرگبار بر یک هوتل در کابل را بر عهده گرفت.

تندروان این گروه با نشر خبرنامه‌ای در رسانه‌های اجتماعی ادعا کرده اند که هدف مهاجمان ”کمونست‌های چینی و عناصر طالبان” بوده است که در اثر این حمله ۳۰ نفر کشته و زخمی شده اند.

پس از این حمله، وزارت خارجه چین دیروز ۱۳ دسمبر (۲۲ قوس) از شهروندان چین خواست تا هرچه زودتر از افغانستان بیرون شوند.

وانگ وینبین، سخنگوی وزارت خارجهٔ چین دلیل این پیشنهاد را وضعیت امنیتی در افغانستان عنوان کرد. او گفت که در حملهٔ روز گذشته در کابل پنج شهروند چین زخمی شدند.

پیش از حملهٔ روز دوشنبه، چین از طالبان خواسته بود تا به امنیت سفارت این کشور در کابل توجه بیشتر مبذول دارد.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *