به‌دنبال نشر گزارش‌ها درباره گشت‌زنی هواپیماهای بی‌سرنشین بر فراز برخی از ولایت‌های کشور، هبت‌الله آخوندزاده، رهبر طالبان بدون اشاره به آن می‌گوید که این گروه انتظار دارد به «حریم، منافع و عزت افغانستان» توجه جدی شود.

رهبر طالبان روز شنبه، ۱۸ حمل در پیامی به مناسبت عید فطر بر احترام کشورها به حریم افغانستان زیر اداره این گروه تاکید کرده است.

او گفته است که طالبان «در چوکات خط مشی شرعی خویش و احترام متقابل با هرکسی روابط حسنه دارد و از هر جهتی نیز می‌خواهد که این نیت و اراده نیک را به دیده شک نبیند.»

رهبر طالبان افزوده است: «قول و تعهد ما پابرجاست و از آنان نیز توقع توجه به حریم، منافع و عزت افغانستان را داریم و می‌خواهیم که روابط نیک را با ما در پیش گیرند.»

آخوندزاده تاکید کرده است که این گروه با تمام کشورهای منطقه در چوکات «سیاست متوازن و اقتصاد محور» به پیش می‌رود و با همه مناسبات خوب دیپلماتیک و اقتصادی می‌خواهد.

او همچنان از کشورهای مختلف خواسته است که روابط خوب با این گروه را گسترش دهند، فضای اعتماد ایجاد کنند و پالیسی براساس روحیه همکاری را در پیش گیرند.

رهبر طالبان به وزارت امور خارجه این گروه دستور داده است تا با تمام کشورها، به‌ویژه «جهان اسلام» فضای اطمینان بهتر را ایجاد کند.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *