پناهجویان افغان در امارات متحده عربی با راه‌اندازی تظاهراتی می‌گویند که روند اسکان مجددشان به امریکا و کشورهای دیگر به آهستگی و غیرشفاف پیش می‌رود.

این پناهجویان که نزدیک به یک سال در امارات متحده عربی در بی‌سرنوشتی به سر می‌برند، می‌گویند که وضعیت آنان شبیه «زندانیان» است.

رویترز گزارش می‌دهد که افغان‌های پناهجو در ابوظبی، پایتخت امارات متحده عربی از جریان تظاهرات‌شان تصایر و ویدیوهایی با این خبرگزاری در میان گذاشته است. این تظاهرات دو روزه، روز دوشنبه و سه‌شنبه در کمپ پناهجویان افغان، معروف به شهرک بشردوستانه امارات، زیر دمای ۳۸ درجه سانتی‌گراد برگزار شد.

رویترز می‌نویسد که در یکی از تصاویر، پسر کوچکی یک پلاکارد را در دست دارد که روی آن نوشته است: «یک سال کافی است!»

یک مقام امارات متحده عربی، بدون ذکر نام به رویترز گفت که ناامیدی در میان پناهجویان وجود دارد و روند اسکان مجدد بیش از آنچه امارات انتظار داشت، طول کشیده است.

این مقام گفت که امارات متحده عربی به همکاری مستمر با ایالات متحده و سایر شرکای بین‌المللی به منظور اسکان مجدد افغان‌ها متعهد است.

در همین حال، یک سخنگوی وزارت خارجه امریکا به این خبرگزاری گفت که واشنگتن در تلاش است تا افغان‌های واجد شرایط اسکان مجدد در ایالات متحده را شناسایی کند. او همچنین افزود که در عین حال امریکا باید از «بازرسی امنیتی پناهجویان» اطمینان حاصل کند.

این سخنگو همچنین گفت که امریکا با امارات متحده عربی و سایر کشورها برای یافتن «گزینه‌های اسکان مجدد» برای افغان‌هایی که واجد شرایط نقل مکان به ایالات متحده نیستند، همکاری می‌کند.

در همین حال، یکی از پناهجویان افغان که نخواست نامش فاش شود، گفت: «نزدیک به یک سال است که اینجا در بازداشت به سر می‌بریم. کمپ مانند یک زندان مدرن است. هیچکس اجازه بیرون رفتن ندارد. پناهجویان در اینجا نمی‌دانند چه زمانی به کشور دیگری مستقر خواهند شد.»

در همین حال، دو پناهجوی افغان در صحبت با رویترز، گفتند که وضعیت روانی پناهجویان در کمپ به دلیل نامشخص بودن آینده، رو به وخامت است.

مقامات ایالات متحده گفته اند که همه کسانی که واجد شرایط هستند، به ایالات متحده منتقل خواهند شد و دیگران در کشورهای ثالث اسکان داده می‌شوند. به گفته مقامات امریکایی، هیچ کس مجبور به بازگشت به افغانستان نخواهد بود، اگرچه برخی در امارات پس از ماه‌ها انتظار داوطلبانه به افغانستان بازگشته‌اند.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *