وزارت خارجه پاکستان اظهارات وزیر دفاع طالبان در مورد استفاده هواپیماهای بی‌سرنشین امریکایی از خاک پاکستان را «خیلی تاسف‌آور» و «خلاف اصل ابرازنظر مسئولانه» دانست

این وزارت از گروه طالبان خواست به تعهدات خود عمل کرده و به گروه‌های تروریستی اجازه فعالیت در افغانستان را ندهد.

واکنش تند وزارت خارجه پاکستان پس از آن صورت می‌گیرد که ملا یعقوب مجاهد، وزیر دفاع طالبان روز چهارشنبه گفت که هواپیماهای بی‌سرنشین امریکایی از مسیر پاکستان وارد حریم هوایی افغانستان می‌شوند. او از پاکستان خواست اجازه ندهد از فضای این کشور بر ضد افغانستان استفاده شود.

وزارت خارجه پاکستان به طور بی‌سابقه‌ای از طالبان به علت حضور گروه‌های تروریستی در افغانستان انتقاد کرده است.

در بیانیه این وزارت آمده است: «ما از مقامات سرپرست افغانستان می‌خواهیم که به تعهدات بین المللی افغانستان عمل کرده و اجازه ندهند از خاک افغانستان علیه کشورهای دیگر استفاده تروریستی شود.»

گروه طالبان میزبان تحریک طالبان پاکستان است که بالای نیروهای امنیتی و مردم عادی پاکستان حملات مرگباری انجام داده اند. گروه طالبان درخواست حکومت پاکستان برای اخراج طالبان پاکستانی از خاک افغانستان را رد کرده است.

در ماه اگست یک پهباد امریکایی خانه‌ای را در شیرپور کابل آماج حمله قرار داد. رئیس جمهور امریکا بعدا اعلام کرد که ایمن‌الظواهری، رهبر شبکه القاعده در این خانه کشته شده است.

طالبان بارها از ادامه حملات هوایی طالبان در خاک افغانستان ابراز نارضایتی کرده‌اند. به ویژه حمله نیروهایی هوایی امریکا بر قلب کابل که موجب قتل ایمن‌الظواهری شد، طالبان را غافلگیر کرد.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *