ملا محمدیعقوب مجاهد، سرپرست وزارت دفاع طالبان با اشاره به ادعای مقام‌های پاکستانی مبنی بر دست‌داشتن شهروندان افغانستان در حملات تروریستی در آن کشور، می‌گوید که آنان «ناکامی» و «بی‌کفایتی» خود را به گردن افغانستان می‌اندازند.

سرپرست وزارت دفاع طالبان امروز (سه‌شنبه، ۲۴ اسد) در مراسمی به‌مناسبت دومین سال سقوط کابل بدست این گروه، به تندی به ادعاهای مقام‌های پاکستانی واکنش نشان داد‌ه است.

او در این سخنرانی خود گفته است: «بسیار چشم‌سفید هستند. مقصر بی‌کفایتی خود، ناتوانی خود و رهبری بی‌استعداد خود، افغان‌ها را می‌دانند.»

ملا یعقوب بدون نام‌گرفتن از پاکستان گفت که «ارتش دارند، پولیس دارند، ادارات استخباراتی دارند، ميليارد، میلیار پول در این نهادها مصرف می‌کنند، اما بازهم امنیت کشور خود را تأمین نمی‌توانند و برای خاک‌زدن به چشم ملت خود، تقصیر را به گردن افغانستان می‌اندازند».

سرپرست وزارت دفاع طالبان گفته است که «ما به آنان می‌گوییم که متوجه مسئولیت خود باشید، امنیت کشور خود را تأمین کنید و افغانستان را متهم نکنید».

این مقام ارشد طالبان بار دیگر تأکید کرده است که از افغانستان خطری متوجه کشورهای دیگر نیست و این گروه خواستار ناامنی در دیگر کشورها نیست.

او افزوده است که «اما آنان (مقام‌های پاکستانی) باید مسئولیت خود را بشناسند و دیگر مردم افغانستان و طالبان را متهم نکنند».

پس از افزایش حملات مسلحانه در پاکستان، مقام‌های ارتش و حکومت آن کشور از دست‌داشتن شهروندان افغانستان در حملات تروریستی در آن کشور ابراز نگرانی کرده‌اند.

وزارت خارجه‌ی پاکستان چندی پیش ادعا کرد که سه نفر از مهاجمان حمله‌ی ۱۲ ماه جون در منطقه‌ی «ژوپ» شهروندان افغانستان و از ولایت‌ قندهار بوده‌اند.

مقام‌های پاکستان طالبان را به نقض تعهدات شان مبنی بر عدم استفاده از خاک افغانستان توسط تروریستان متهم می‌کنند و می‌گویند که تروریستان از خاک افغانستان علیه آن کشور استفاده می‌کنند.

اما طالبان تا اکنون همواره این اتهامات را رد کرده‌اند و می‌گویند که به هیچ گروهی اجازه نمی‌دهند که از خاک افغانستان علیه سایر کشورها استفاده کند.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *