خواجه محمد آصف، وزیر دفاع پاکستان گفته است که این کشور بدون توجه به موضع طالبان در افغانستان مصمم به ریشه‌کن‌کردن تروریسم است.

او این مطلب را در واکنش‌ به اظهارات ذبیح‌الله مجاهد، سخن‌گوی طالبان مطرح کرده است. اظهاراتی که منتسب به مجاهد در رسانه‌ها منتشر شده، او گفته است که طالبان با امریکا توافق‌نامه دوحه را امضا کرده‌اند و با پاکستان برخورد متفاوت دارد.

کاربری نوشته است که این موضع طالبان بدان معناست که توافق دوحه طالبان را موظف می‌کند که فقط برخی از ستیزه‌جویان را مهار کند، نه همه را؟

خواجه محمد آصف با بازنشر توییت این کاربر نوشته است: «صرف نظر از موضع افغانستان، پاکستان در ریشه‌کن‌کردن تروریسم از خاک خود، هر منبعی که باشد، مصمم است.»

او تأکید کرده است که پاکستان بدون توجه به این که آیا کابل اراده‌ای برای مهار ستیزه‌جویان از درون مرزهای خود دارد یا خیر، با تروریسم مبارزه خواهد کرد.

خواجه محمد آصف پیشتر با مطرح‌کردن ادعای حضور جنگ‌جویان تحریک طالبان پاکستان (تی‌تی‌پی) در افغانستان، گفته بود که طالبان افغانستان به توافق‌نامه‌ی دوحه پابند نیستند.

او در توییتی نوشته بود که طالبان نه حق همسایگی و برادری آن کشور را ادا می‌کنند و نه به توافق‌نامه‌ی دوحه پابند هستند.

او افزوده است: «۵۰ تا ۶۰ هزار شهروند افغانستان با تمام حقوق پناهندگی، حدود ۴۰ تا ۵۰ سال است که در پاکستان به‌سر می‌برند، اما بر عکس، تروریست‌هایی که خون پاکستانی‌ها را ریخته‌اند، می‌توانند در خاک افغانستان پناه بگیرند.»

به دنبال حملات اخیر در پاکستان، ارتش این کشور هم نسبت به آنچه که «دخالت شهروندان افغانستان در اقدامات تروریستی در پاکستان» خوانده، هشدار داده است.

در بیانیه‌ی ارتش پاکستان که روز جمعه منتشر شد، آمده است که کشورش در مورد پناه‌گاه‌ها و آزادی رفت‌وآمد اعضای طالبان پاکستانی (تی‌تی‌پی) در افغانستان نگرانی‌های جدی دارد.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *