احمد وحیدی، وزیر داخله جمهوری اسلامی ایران روز سه‌شنبه (۲ جوزا) با رد اظهارات مقامات بلندپایه طالبان و با استناد به نظر کارشناسان ایران گفت که در دریای هلمند آب وجود دارد.

او از طالبان خواست که در برابر «پیام‌های دوستی صادر شده از جانب ایران احساس مسئولیت» کند.

یک روز پیش، وزیر خارجه طالبان از جمهوری اسلامی ایران خواست تا مسئله حقابه را سیاسی نسازد. زیرا، به گفته او «در بند کمال خان آب نیست.»

اظهارات وحیدی نشان می‌دهد که مقامات عالیرتبه جمهوری اسلامی باوری به حرف‌های مقامات طالبان ندارند. وزیر داخله ایران روز سه‌شنبه در این مورد در توییتر نوشت: «اگر طرف مقابل ادعا می‌کند که هیرمند آب ندارد، کارشناسان ما به محل اعزام شوند و بررسی کنند، اگر آب نبود که ما بحثی نداریم.»

اصرار مقامات ایرانی بر اعزام تیم کارشناسان تا حال از جانب طالبان نادیده گرفته شده است. طالبان مایل است که بحث حقابه در گفت‌و‌گوهای حضوری با مقامات این گروه حل شود.

امیرخان متقی از مقامات جمهوری اسلامی ایران خواست که «به جای سر و صداهای مطبوعاتی، موضوع حقابه را از راه تفاهم و گفت‌وگوهای رو در رو حل کنند.»

ایران بر اجرای معاهده ۱۳۵۱ دریای هلمند تاکید دارد، ولی طالبان رعایت آن را منوط به رفع کمبود آب اعلام کرده است.

احمد وحیدی در «مرکز ارتباطات مردمی ریاست‌جمهوری» ایران گفته است که « به رابطه عمیق دو کشور ارج می‌گذاریم و انتظار داریم طرف مقابل به پیام‌های دوستی صادر شده از جانب ایران احساس مسئولیت و به وظیفه همسایگی، دینی، اخلاقی و قانونی‌شان عمل کنند.»

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *