جبهه آزادی افغانستان در واکنش به صدور قطع‌نامه اخیر شورای امنیت سازمان ملل متحد گفته است که تاکید روی «ادامه و افزایش تعامل» با طالبان بدون توجه به ماهیت عملکرد این گروه، نتیجه مثبت نخواهد داشت.

جبهه آزادی یک‌شنبه‌شب، ۱۱ جدی، با نشر اعلامیه‌ای گفته است که جامعه‌ جهانی و در رأس سازمان ملل متحد باید بدون اتلاف وقت درباره‌ آینده‌ افغانستان گفت‌وگو و تعامل با نیروهای سیاسی – نظامی مخالف طالبان، جنبش زنان و دیگر جریان‌های باورمند به دموکراسی، اصول و ارزش‌های مندرج در منشور سازمان ملل متحد را آغاز کند.

به گفته این جبهه، تاکید جامعه‌ جهانی روی رعایت حقوق بشر، حق آموزش و کار زنان، اقلیت‌های مذهبی و قومی در افغانستان «به هیچ عنوان» راه‌حل مشکلات افغانستان نیست.

از سوی هم، جبهه آزادی افغانستان در واکنش به درخواست شورای امنیت سازمان ملل برای تعیین نماینده‌ ویژه گفته است که ماموریت این فرستاده باید در مشوره با نیروهای سیاسی و نظامیان مخالف طالبان و جریان‌های هم‌سو با دموکراسی و حقوق بشر تهیه شود.

جبهه آزادی تصریح کرده است که ماموریت نماینده‌ ویژه سازمان ملل برای صلح افغانستان باید فراتر از تحقق حكومت‌دارى فراگير با محوريت طالبان تدوین شود و روى گذار به یک نظام منتخب و مردمى تمرکز کند.

گفتنی است که شورای امنیت سازمان ملل متحد به تازه‌گی قطع‌نامه‌ای را به تصویب رسانده که بر‌مبنای آن، این سازمان یک نماینده ویژه برای افغانستان تعیین می‌کند و نحوه «تعامل» با طالبان را مشخص می‌سازد.

این قطع‌نامه با واکنش‌های داخلی و خارجی، از جمله در میان اعضای این شورا، مواجه شده است.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *