چهار روز پس از بازداشت فعالان حقوق زنان توسط طالبان، گروهی از زنان کابل می‌گویند درباره بازداشت ظریفه یعقوبی و چهار تن دیگر از همکاران او دادخواهی خواهند نمود و تا آزاد شدن ظریفه یعقوبی و همکارانش دست از اعتراض برنخواهند داشت، این زنان می‌گویند با اینکه کنفرانس جنبش زنان افغانستان برای برابری از حوزه امنیتی طالبان در منطقه دشت برچی کابل جواز داشته است ولی با هجوم و حمله وحشیانه طالبان روبرو شده است.

این زنان با تجمع در مکانی سربسته از وضعیت وخیم آزادی بیان در افغانستان ابراز نگرانی کرده اند. آنان همچنان گفته اند زنان افغانستان مانند گذشته ساکت نخواهند بود و ایستادگی خواهند نمود.

افراد طالبان روز پنجشنبه، ظریفه یعقوبی از فعالان حقوق زنان و شماری دیگر از همکاران او را در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی در دشت‌برچی کابل بازداشت کردند.

ظریفه یعقوبی و شماری از زنان روز پنجشنبه با برگزاری کنفرانس خبری می‌خواستند موجودیت “جنبش زنان افغانستان برای برابری” را اعلام کنند.

منابع روز گذشته گفتند که طالبان ابتدا مانع برگزاری کنفرانس مطبوعاتی زنان شدند اما پس از آن زنان به کار شان ادامه داند. حدود ۶۰ تن از افراد طالبان از نهادهای مختلف از جمله از استخبارات این گروه به محل کنفرانس هجوم آوردند.

به گفته منابع، افراد طالبان موبایل همه شرکت کنندگان این کنفرانس را بازرسی کردند و کسانی که تلفن‌های خود را نمی‌دادند مورد لت و کوب قرار گرفتند. به گفته آنها، طالبان تمام عکس‌ها و ویدیوها را از موبایل‌های اشتراک کنندگان حذف و تلفن‌های شماری از افراد را با خود بردند.

بازداشت ظریفه یعقوبی و همکار او از سوی طالبان با واکنش‌های فعالان حقوق بشر مواجه شده است.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *