منابع می‌گویند که نیروهای طالبان با یورش بر محل تجمع زنان معترض در ساحه‌ی خیرخانه‌ی شهر کابل، هشت نفر از این زنان را بازداشت کرده و با خود برده‌اند.

به‌گفته‌ی منابع، این زنان در یک مکان سربسته تجمع کرده بودند تا برای یک برنامه‌ی اعتراضی که قرار بود فردا (دوشنبه، ۳۰ اسد) برگزار شود، برنامه‌ریزی کنند.

منبع یک نوار تصویری  فرستاده است که از لحظه‌ی هجوم دو عضو مسلح طالبان بر تجمع این زنان ثبت شده است. در این نوار تصویری شنیده می‌شود که زنان می‌گویند برای مهمانی به این خانه آمده‌اند.

براساس صداهایی که در این نوار تصویری شنیده می‌شود، به نظر می‌رسد نیروهای مسلح طالبان این زنان را با خشونت با خود می‌برند.

گفته می‌شود که زنان بازداشت‌شده، اعضای جنبش «اتحاد و همبستگی زنان افغانستان» هستند. این جنبش می‌گوید که اعضای آن یک‌شنبه‌شب می‌خواستند در یک مکان سربسته در ساحه خیرخانه‌ی کابل برنامه‌ی اعتراضی داشته باشند، اما قبل از برگزاری اعتراض، طالبان به مکان تجمع آنان هجوم بردند.

به گفته‌ی جنبش «اتحاد و همبستگی زنان افغانستان»، طالبان هشت زن معترض را باخود برده‌اند. اطلاعاتی درباره‌ی هویت زنان بازداشت‌شده منتشر نشده است.

این درحالی است که طالبان پیش از این هم اعتراضات زنان را در افغانستان سرکوب کرده و ده‌ها زن معترض را بازداشت و زندانی کرده‌اند.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *