نمایندگی‌های دیپلوماتیک افغانستان در واکنش به گزارش جدید شورای امنیت، از کشورهای جهان خواست تا بر طالبان برای تشکیل حکومت مشروع فشار بیاورند. بنا به اعلامیه این نمایندگی‌ها در نبود این حکومت بحران کنونی عمیق شده و وضعیت امنیتی خطرناک‌تر می‌گردد.

در بخشی از اعلامیه آمده است: «محتوای این گزارش این نگرانی‌های جدی و برجسته را تایید می‌کند که فقدان دولت مشروع و حاکمیت قانون منجر به بحران عمیق، بدتر شدن اوضاع امنیتی و پیامدهای دیگر برای افغانستان و فراتر از آن خواهد شد.»

در این اعلامیه، گزارش جدید ملل متحد یکی از جامع‌ترین ارزیابی‌ها از وضعیت وخیم افغانستان دانسته شده و از آن استقبال شده است.

در گزارشی که اخیراً از سوی شورای امنیت ملل متحد به نشر رسیده آمده است که طالبان با القاعده ارتباط خود را قطع نکرده و گروه‌های تروریستی دیگر در سایه حکومت طالبان در افغانستان فضای مانور بیشتر دارند.

در این گزارش همچنان بر دست داشتن رهبران طالبان در تولید و قاچاق مواد مخدر تاکید شده است.

در اعلامیه نمایندگی‌های دیپلوماتیک افغانستان آمده است: «امیدواریم که گزارش جدید و ارزیابی‌های مشابه توسط دیگر نهادها و کارشناسان بین‌المللی موجب توجه بیشتر جهانی در رسیدگی به بحران خطرناک افغانستان شود.»

سفارت‌ها و نمایندگی‌ها افغانستان در خارج پس از سقوط دولت پیشین در اختیار کارمندان حکومت سابق باقی مانده و یک انجمن نیز تشکیل داده‌اند.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *