مایکل مکال، رئیس کمیته روابط خارجی و ۱۹ نماینده دیگر کانگرس در نامه‌ای به رئیس سازمان کمک‌های بین‌المللی امریکا گفتند که نگران سوءاستفاده طالبان از کمک‌های بشری این کشور به مردم افغانستان‌اند.

آن‌ها خواستار پاسخگویی این سازمان در مورد نظارت بر کمک‌های امریکا در افغانستان شدند.

مایک والتز، یکی از امضاکنندگان نامه، روز سه‌شنبه نسخه‌ای از آن را در صفحه توییتر خود نشر کرد که خطاب به سمنتا پاور، رئیس اداره کمک‌های توسعه‌ای بین‌‌المللی امریکا انتشار یافته است.

مایک والتز در توییتر نوشت که «حتا یک دالر مالیه دهندگان امریکایی نباید به جیب طالبان یا یک گروه تروریستی دیگر برود.»

حکومت امریکا می‌گوید که پس از خروج از افغانستان، بیش از ۲ میلیارد دالر به افغانستان کمک بشری کرده است. اما، این نمایندگان با اشاره به شهادت جان ساپکو، مسئول سیگار در نامه خود گفتند که نظارت دقیقی بر ارسال و مصرف کمک‌های امریکا به مردم افغانستان وجود ندارد.

جان ساپکو، سربازرس کمک‌های امریکا به افغانستان، ۳۰ حمل به نمایندگان کانگرس گفت که احتمال دسترسی طالبان به کمک‌های امریکا به افغانستان را به طور قطعی نمی‌توان رد کرد.

ساپکو در مجلس استماع گفت: «ما قبول داریم که افغانستان با وضعیت وخیم بشری و اقتصادی رو به رو است و این مهم است که طالبان کمک‌های ما را برای مقاصد خود استفاده نکنند.» او افزود: «با این حال، نمی‌توانم به این کمیته اطمینان دهم که پول مالیه‌دهندگان امریکایی فعلا به جیب طالبان نمی‌رود.»

وزارت خارجه امریکا اظهارات سیگار را رد کرده است. ودانت پتل، معاون سخنگوی وزارت خارجه امریکا در ۱۴ ثور گفت که که احتمال استفاده طالبان از کمک‌های امریکا واقعیت ندارد.

او گفت: «طالبان به هیچ وجه از کمک‌های ایالات متحده به افغانستان سود نمی‌برند. ما کاملا مطمین هستیم. میکانیسمی که از آن استفاده می‌کنیم و همکاری ما با ملل متحد و دیگر سازمان‌های امدادرسان اطمینان‌بخش است.»

در نامه نمایندگان از سمنتا پاور خواسته شده است که به ده پرسش آن‌ها در مورد سازوکار نظارتی امریکا بر ارسال و مصرف کمک‌های امریکا در افغانستان پاسخ بدهد.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *