شهباز شریف‌، نخست‌وزیر پاکستان در مجمع عمومی سازمان ملل گفت که اسلام‌آباد با جامعه جهانی نگرانی مشترک درباره تهدید گروهای تروریستی از افغانستان دارد.

او از القاعده، داعش، تحریک طالبان پاکستان و بعض گروه‌های دیگر به عنوان تهدیدی یاد کرد که باید به‌صورت جدی با آنها برخورد شود.

برخی کشورهای غربی نسبت به حضور و عملیات گروه‌های افراطی در افغانستان ابراز نگرانی شدید کرده و گفته‌اند که طالبان به تعهدات خود در مبارزه با تروریسم عمل نمی‌کنند.

نمايندگان ويژه اتحاديه اروپا، فرانسه، آلمان، ايتاليا، ناروی، بريتانيا و امريكا در افغانستان، هفته گذشته ديدار كردند و بيانيه مشتركي را روز پنجشنبه این هفته منتشر كردند كه در آن از حضور ايمن الظواهري رهبر القاعده در کابل یاد شده است که اخیراً در حمله امریکا کشته شد. این نمایندگان گفتند که این حمله نشان داد که طالبان به تعهد خود عمل نکرده است.

شهباز شریف در حالی از تهدید گروه‌های تروریستی از افغانستان برای پاکستان و دیگر کشورهای منطقه یاد می‌کند که طالبان متحد دیرین اسلام‌آباد وجود گروه‌های تروریستی در افغانستان را انکار می‌کند.

تحریک طالبان پاکستان، عمده‌ترین تهدید امنیتی برای پاکستان محسوب می‌شود و تا حال تلاش اسلام‌آباد برای رسیدن به صلح با این گروه با میانجیگری طالبان افغانستان به جای نرسیده است.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *