مایکل مک‌کال، رییس کمیته روابط خارجی مجلس نماینده‌گان امریکا و از متحدان دونالد ترمپ، رییس جمهور سابق و نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات آینده ریاست جمهوری این کشور می‌گوید که ترمپ نمی‌خواهند ایالات متحده آن‌گونه که در افغانستان شکست خورده است، در اوکراین نیز با شکست روبه‌رو شود.

مک‌کال روز یک‌شنبه، ۲۶ حمل در گفت‌وگو با شبکه ان‌بی‌سی‌نیوز این موضوع را با اشاره به حمایت حزب جمهوری‌خواه امریکا از اوکراین بیان کرده است.

وی افزوده است: «ترمپ و متحدانش نمی‌خواهند که ما مانند افغانستان در اوکراین شکست بخوریم.»

براساس گزارش دهیل، این عضو ارشد مجلس نماینده‌گان امریکا تاکید کرده است که شکست واشنگتن در مقابله با روسیه در اوکراین، «عواقب ناگوار طولانی‌مدت» برای ایالات متحده خواهد داشت.

مک‌کال خاطرنشان کرده است: «فکر نمی‌کنم ترمپ بخواهد مالک این شکست باشد. من فکر می‌کنم او می‌خواهد و می‌تواند این کار را تمام کند.»

گفتنی است که امریکا حدود دو دهه در افغانستان حضور نظامی داشته است.

امريكا پس از امضای توافق‌نامه دوحه با طالبان در سال ۲۰۲۰ تصمیم گرفت تا نظامیانش از افغانستان را به‌گونه کامل بیرون کند؛ اقدامی که در نهایت سبب سقوط نظام جمهوریت و تسلط دوباره طالبان بر افغانستان شد.

سرانجام نیروهای این کشور در آگست ۲۰۲۱ افغانستان را ترک کرده‌اند.

هرچند تصمیم خروج نظامیان امریکایی از افغانستان در زمان ریاست جمهوری ترمپ اتخاذ شده بود، اما جمهوری‌خواهان و مقام‌های دولت پیشین ایالات متحده همواره دولت بایدن را در این زمینه مورد انتقاد قرار داده‌اند.

این اظهارات در حال

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *