موسسه لوی اعلام کرد که نهادهای کمک‌کننده در دو سال گذشته به حدود ۷۰۰ هزار تن در افغانستان زمینه کار را فراهم کرده‌اند.

موسسه لوی روز چهارشنبه، ۵ میزان، در بیانیه‌ای نگاشته است که پس از تسلط دوباره طالبان بر افغانستان، در ماه آگست ۲۰۲۱، حدود ۳۰۰ هزار تن از دست‌مزد درازمدت که در همکاری با نهادهای کمک‌کننده فراهم شده بود، مستفید شده‌اند.

براساس بیانیه این نهاد، در این مدت به ۲۵۱ هزار تن نیز زمینه کار غیررسمی به رهبری زنان فراهم شده است.

در بیانیه تصریح شده که در جریان سال ۲۰۲۱، ۱۳ هزار و ۱۲۲ آموزگار زن و مرد در بخش آموزش استخدام شدند که این رقم در سال ۲۰۲۲ به ۱۸ هزار و ۱۱ تن رسیده است.

در بیانیه آمده است: «از آگست ۲۰۲۱ تا سپتامبر ۲۰۲۳، ۶.۹ میلیارد امریکایی کمک‌های بشردوستانه توسط تمویل‌کننده‌گان بین‌المللی به افغانستان وعده داده شد.»

به باور موسسه لوی، هرچند سرازیر شدن این کمک‌ها در افغانستان تا حدی زمینه اشتغال کوتاه مدت برای افراد نیازمند را فراهم کرد، اما پس از ممنوعیت کار زنان از سوی طالبان، کمک‌کننده‌گان دیگر تمایل به ارایه کمک نشان نداده‌اند.

در این بیانیه همچنان آمده است که ارسال کمک‌های نقدی جامعه جهانی به افغانستان زیر سلطه طالبان، نه تنها سبب حفظ ارزش پول افغانی شد، بلکه از فروپاشی نظام بانکی در کشور نیز جلوگیری کرد.

موسسه لوی خاطرنشان کرده است: « از آگست ۲۰۲۱ تا اپریل ۲۰۲۳، ۲.۳۴ میلیارد دالر کمک نقدی به افغانستان تحویل داده شد و به حساب‌های سازمان ملل در بانک‌های خصوصی افغانستان واریز شد. پس از تبدیل آن به افغانی در بانک مرکزی، نهادهای بین‌المللی از این پول نقد تنها برای برنامه‌های بشردوستانه استفاده کردند.»

این نهاد تاکید می‌کند که کمک‌های بشردوستانه نمی‌تواند جاگزین سرمایه‌گذاری توسعه‌ای شود، اما به‌رغم نگرانی‌ها در مورد دسترسی طالبان به این کمک‌ها، ادامه آن به مردم افغانستان حیاتی است.

این در حالی است با نزدیک شدن فصل زمستان در افغانستان، نهادهای کمک‌کننده با ابراز نگرانی از کم‌بود بودجه می‌گویند که اگر بودجه کافی در اختیار آنان قرار داده نشود، میلیون افغان از دسترسی به کمک‌های فوری زمستانی محروم خواهند شد.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *