پس از ممنوعیت کار زنان توسط طالبان، معاون دبیرکل سازمان ملل می‌گوید پروازهای حامل پول نقد به کابل به حالت تعلیق درآمده است.

مارتین گریفیتس که قرار است در آینده نزدیک به کابل سفر کند به بی‌بی‌سی گفته است سازمان ملل متحد نمی‌تواند بدون کار زنان، کمک‌های بشردوستانه را ارایه کند.

به دلیل تحریم طالبان، سازمان ملل در جریان بیش از یک سال گذشته هر هفته به صورت نقدی بسته چهل میلیون دالری را به کابل ارسال می‌کرد. به گفته یوناما، این پول در یک بانک تجارتی نگهداری می‌شد.

وزارت اقتصاد طالبان در سوم جدی اعلام کرد که زنان اجازه ندارند در موسسات غیردولتی کار کنند.

در پی این تصمیم، شماری زیادی از نهادهای بین‌المللی اعلام کردند که فعالیت‌های خود را به دلیل ممنوعیت کار زنان متوقف کرده است.

بانک مرکزی افغانستان تحت کنترول طالبان، آخرین‌بار به تاریخ ۲۳ قوس از دریافت یک بسته چهل میلیون دالری خبر داده بود.

معاون دبیرکل سازمان ملل در امور کمک‌های بشردوستانه گفته است که ملل متحد برای کمک به ۲۸ میلیون نفر در افغانستان حضور دارد و این بزرگ‌ترین برنامه کمک‌های بشردوستانه در جهان است. به گفته او اقدامات طالبان ظرفیت این سازمان را برای ارائه کمک‌ها ضربه می‌زند.

پس از منع کار زنان توسط طالبان، معاون یوناما در کابل اعلام کرد که مارتین گریفیتس به هدف دیدار با مقامات طالبان و صحبت روی ممنوعیت کار زنان در سازمان‌های غیردولتی به کابل سفر می‌کند.

شماری زیادی از کشورها و نهادهای بین‌المللی اقدام طالبان برای منع کار زنان در موسسات را محکوم کرده و از این گروه خواسته است در این تصمیم تجدید نظر کند. با این حال، طالبان از این تصمیم خود عقب‌نشینی نکرده و گفته است که «شریعت اسلام» را عملی و تطبیق می‌کنند.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *