عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان در دیدار با علی‌اکبر محرابیان، وزیر نیروی ایران گفته است که هیأت ایرانی هنگام بازدید از رودخانه هلمند پذیرفت که آب این رودخانه چند برابر کاهش یافته است. او افزوده است که رویکرد طالبان درباره‌ی آب به‌جا است.

به‌گفته‌ی برادر، خشک‌سالی‌های اخیر بر منابع آبی منطقه، به‌ویژه افغانستان تأثیر ناگوار داشته است و میزان آب‌های سطحی و زیر‌زمینی به‌گونه‌ی قابل ملاحظه کاهش یافته است.

این مقام طالبان افزوده است که در بسیاری از مناطق افغانستان مردم به‌دلیل نبود آب، خانه‌های‌شان را ترک کرده و برخی مجبور به مهاجرت شده‌اند.

این مقام طالبان که با هیأتی از این گروه به تهران سفر کرده، با وزیر نیروی ایران درباره‌ی مدیریت آب و خشک‌سالی و همچنین همکاری‌های فنی ایران در زمینه‌ی تولید برق در افغانستان و استفاده از سیستم‌های آبیاری پیشرفته بحث کرده است.

دفتر معاونت اقتصادی نخست‌وزیر طالبان در خبرنامه‌ای گفته است عبدالغنی برادر از ایران خواسته تا تجربیات خود را در زمینه‌ی تولید برق با افغانستان در میان بگذارد.

این مقام طالبان گفته است که افغانستان تازه از جنگ و «اشغال» بیرون شده و منابع سرشاری برای تولید برق آبی، بادی، آفتابی و تولید انرژی از زغال‌سنگ دارد.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *