سفیر فلیپین در امریکا اخیراً گفته است که کشورش بر طرح موقت پذیرش متقاضیان افغانستانی ویزه مخصوص امریکا یا اس‌آی‌وی کار می‌کند.

خوزه امانوئل رومالدز گفت که این تقاضای واشنگتن در سطح دولت بحث شده اما تا هنوز از سوی رئیس جمهور فلیپین تایید نشده است.

روزنامه فلیپین دیلی انکوایرر این هفته گزارش داد که این درخواست واشنگتن نخست توسط امی مارکوس، سناتور این کشور افشا شد. اما سفیر این کشور در واشنگتن گفته است که طرح پذیرش موقت افغانستانی های همکار امریکا در افغانستان مسئله‌ای مخفی نبوده است.

این روزنامه به نقل از دفتر ریاست جمهوری فلیپین گزارش داد که اوایل این هفته نهادهای دولتی مرتبط، جلسات فنی را برای بحث روی این طرح برگزار کردند.

حکومت امریکا نزدیک به ۲ سال پس از خروج از افغانستان بر تعهد خود برای اسکان متقاضیان واجد شرایط دریافت ویزه مخصوص پافشاری دارد. بخشی از این هزاران متقاضی در داخل افغانستان و شماری از آنان در کشورهای دیگر مانند پاکستان و امارات متحده عربی بسر می‌برند.

امی مارکوس، سناتور فلیپینی و از اعضای خانواده رئیس جمهور این کشور، گفت که تفاهمنامه همکاری با حکومت امریکا برای اسکان موقت متقاضیان افغان نهایی شده است.

اما، یک مقام دفتر رئیس جمهور فلیپین به این روزنامه گفت که این طرح به دقت زیر بحث قرار دارد و هنوز برای تصمیم‌گیری رئیس جمهور آماده نشده است.

سفیر فلیپین در امریکا به خبرگزاری رسمی این کشور گفته است که تمام متقاضیان افغانستانی فقط به منظور طی مراحل درخواست اس‌آی‌وی در فلیپین خواهند بود و در صورت رد درخواست شان، حق ماندن در این کشور را نخواهند داشت.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *