«اتحاد فعالان حقوق بشر» با ارسال نامه‌ای به کمیساریای عالی پناهنده‌گان سازمان ملل متحد (UNHCR) خواستار رسیده‌گی به پرونده‌ها و تخلیه فوری مدافعان حقوق بشر، روزنامه‌نگاران، نظامیان حکومت پیشین، استادان دانشگاه و فعالان حقوق زن اهل افغانستان از کشورهای همسایه شده‌ است.

در نامه این نهاد که یک نسخه آن به دسترس روزنامه ۸صبح قرار گرفته است، آمده که این افراد به دلیل پیشینه کاری‌شان در خطر شدید اخراج اجباری، آزارواذیت، خشونت و حتا مرگ قرار دارند.

در این نامه آمده است که افراد آسیب‌پذیر افغان به دلیل تلاش‌های‌شان برای دفاع از حقوق بشر به حاشیه رانده شده و از سوی طالبان سرکوب می‌شوند.

در این نامه افزوده شده است: «ضروری است که جامعه بین‌المللی اقدامات سریع و قاطعانه‌ای را برای اطمینان از امنیت و رفاه آن‌ها و پاسخ‌گویی مسوولان آزارواذیت و حملات بر آن‌ها انجام دهد.»

این در حالی است که پس از سقوط حکومت پیشین، شماری از نظامیان، خبرنگاران و فعالان حقوق بشر به‌ دلیل ترس از انتقام‌جویی طالبان به پاکستان، ایران و شماری از کشورهای دیگر فرار کرده‌اند.

طی نزدیک به سه سال گذشته، بارها نظامیان و در برخی موارد خبرنگاران اخراج‌شده از ایران و پاکستان توسط طالبان بازداشت شده و حتا به قتل رسیده‌‌اند.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *