سید عاصم منیر، رییس ستاد ارتش پاکستان درباره‌ی اشتراک شهروندان افغانستان در حملات تروریستی در آن کشور هشدار داده و گفته است که این کار برای صلح و ثبات منطقه زیان‌بار و تخلف از توافق‌نامه دوحه است.

به گزارش اکسپرس تریبون، عاصم منیر این اظهارات را دیروز (دوشنبه، ۱۶ اسد) در جریان بازدید از پیشاور مطرح کرده است.

مقام‌های پاکستانی مدعی‌ هستند که شهروندان افغانستان در حملات تروریستی در پاکستان اشتراک دارند. براساس ادعای وزارت امور خارجه‌ی پاکستان، سه مهاجم حمله‌ی ماه گذشته در منطقه‌ی «ژوب» ایالت بلوچستان این کشور، از ولایت‌ قندهار افغانستان بوده‌اند.

فرمانده ارتش پاکستان نیز در اظهارات دیروز خود گفته است: «تروریسم در پاکستان جایی ندارد و دخالت شهروندان افغانستان در حوادث تروریستی در پاکستان برای صلح، ثبات منطقه زیان‌بار و تخلف از توافقنامه صلح دوحه توسط دولت موقت افغانستان است.»

او همچنین درباره‌ی پناهگاه‌های طالبان پاکستانی در افغانستان و آزادی عمل برای آنان ابراز نگرانی کرده است.

وی افزوده است: «پاکستان از هیچ تلاشی برای از بین بردن شبکه‌های تروریستی و حفاظت از شهروندان خود به هر قیمتی دریغ نخواهد کرد».

پاکستان ادعا دارد که پس حاکمیت طالبان در افغانستان، حملات در آن کشور افزایش یافته است.

به گفته این کشور شبه‌نظامیان مخالف‌اش از جمله طالبان پاکستانی در افغانستان پناهگاه دارند و از اینجا حملات شان را سازماندهی می‌کنند.

مقام‌های پاکستان اخیرا ادعا می‌کنند که شهروندان افغانستان در حملات نقش دارند؛ ادعاهایی که حکومت طالبان آن را رد می‌کنند.

در همین حال به تازگی یعقوب مجاهد، سرپرست وزارت دفاع طالبان گفته است که «اگر کسی بیرون از افغانستان به نیت جهاد می‌رود، جهاد او جهاد نامیده نمی‌شود».

مجاهد در یک نوار صوتی که توسط تلویزیون ملی تحت کنترل طالبان نشر شده، می‌گوید: «فعلا امر امیر است و اطاعت از آن فرض و واجب و لازم است. اگر کسی به بیرون از افغانستان به نیت جهاد می‌رود، جهاد او جهاد نامیده نمی‌شود.»

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *