آژانس توسعه بین‌المللی آمریکا زمینه ادامه تحصیل ۹۰۰ دانشجوی «دانشگاه آمریکایی افغانستان» را در خارج از کشور فراهم کرده است که ۵۴۰ نفر از آن‌ها زنان هستند.

اداره بازرس ویژه آمریکا در امور بازسازی افغانستان (سیگار) در ایکس (توییتر سابق) نوشت که به دنبال مسدودشدن دانشگاه آمریکایی در کابل پس از به قدرت رسیدن طالبان، این دانشگاه دفتر مرکزی خود را به دوحه انتقال داده و بخش آموزش از راه دور را در قطر ایجاد کرده است.

 این دانشگاه در چهار ماه اول سال جاری، ادامه تحصیل ۵۴۸ دانشجو در افغانستان، ۹۸ تن در دوحه و ۲۱۶ دانشجوی این دانشگاه را در کشورهای دیگر فراهم کرده است.

پیشتر کرن دکر، کاردار سفارت آمریکا در کابل که از دوحه کار می‌کند نیز در ایکس (توییتر سابق) «به ۲۰۰ دانشجو دانشگاه آمریکایی افغانستان» در پردیس دوحه خوش‌آمدید گفته است.

شماری از این دانشجویان به کشورهای آسیای میانه و دانشگاه آمریکایی در کردستان عراق منتقل شده‌اند.

دانشگاه آمریکایی افغانستان نیز در سال ۲۰۰۶ به عنوان یک نهاد آموزشی غیرانتفاعی به زبان انگلیسی به سبک دانشگاه‌ آمریکایی بیروت تاسیس شد.

این دانشگاه در گذشته یکی از اهداف عمده حمله گروه طالبان بود و در سال ٢٠١٦ هدف دو حمله انتحاری و مسلحانه این گروه طالبان قرار گرفت که در نتیحه ١٦ تن کشته و حدود ٢٠٠ تن زخمی شدند.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *