معین وزارت اقتصاد طالبان می‌گوید اقلیت کوچک در جامعه هزاره علیه نظام طالبان و دیگر اقوام «نفرت‌پراکنی» می‌کند. عبداللطیف نظری در توییتی گفت تلاش‌ می‌کنیم با برخورد قاطع این افراد «از درون جامعه هزاره پاکسازی شود.»

او از فرد خاصی نام نبرده اما گفته «دشمن هزاره در درون هزاره است.»

معین وزارت اقتصاد طالبان در حالی از «پاکسازی» در درون جامعه هزاره خبر می‌دهد که شماری از نهادهای حقوق بشری و مدافعان حقوق بشر می‌گویند با تسلط طالبان بر افغانستان، قوم هزاره در معرض خطر نسل‌کشی قرار دارد و طالبان برای محافظت از جامعه هزاره اقدامی نکرده است.

طالبان با تسلط بر افغانستان، شماری اقوام از جمله هزاره‌ها را از نهادهای حکومت حذف کردند. در حال حاضر هیچ هزاره‌ای در کابینه طالبان حضور ندارد. عبداللطیف نظری از جمله معدود هزاره‌های است که در حکومت طالبان به عنوان معین وزارت کار می‌کند.

برخی کارشناسان می‌گویند هزاره‌ها به دلیل قومیت و مذهب در حکومت طالبان هدف خشونت قرار دارند.

در ماه سنبله سال جاری، شماری از اعضای پارلمان بریتانیا با نشر گزارشی زیر عنوان «وضعیت هزاره‌ها در افغانستان» گفتند که خطر نسل‌کشی هزاره‌ها از سوی داعش و طالبان افزایش یافته است.

در بخشی از این گزارش آمده است که «هزاره‌ها در افغانستان، به عنوان یک اقلیت مذهبی و قومی، در معرض خطر جدی نسل‌کشی توسط طالبان و شاخه خراسان داعش قرار دارند.»

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *