مقام‌های محلی طالبان در ننگرهار، در شرق افغانستان می‌گویند که از روز جمعه (اول دسامبر) پاکستان دیگر حتی به افغانستانی هایی که برای درمان فوری به آن کشور از مرز تورخم می‌رفتند، اجازه ورود بدون ویزا و پاسپورت نمی‌دهند.

قبلاً براساس توافقی که صورت گرفته بود، به بیماران افغان به طور استثنایی بدون ویزا و پاسپورت در مرز مدرک ورود برای معالجه صادر می‌شد و به این ترتیب آن‌ها می‌توانستند وارد پاکستان شده و به بیمارستان بروند و سپس پس از پایان درمان به افغانستان بازمی‌گشتند.

قریشی بدلون، آمر اداره اطلاعات و فرهنگ طالبان د ر ننگرهار به بی‌بی‌سی گفت: «طرف پاکستانی ناگهان دروازه تورخم را به روی بیمارانی که برای معالجه به پاکستان می‌رفتند بسته و به هیچ بیماری اجازه رفتن به پختونخوا یا سایر ایالت‌های پاکستان را نمی‌دهد.»

مقامات محلی طالبان در ننگرهار، ولایت هم‌مرز با پاکستان از تمام خانواده‌های بیماران خواسته اند که بدون پاسپورت و ویزا به قصد ورود به پاکستان به گذرگاه مرزی تورخم نروند.

پس از بالا گرفتن تنش میان حکومت طالبان و دولت موقت پاکستان بر سر فعالیت‌های تحریک طالبان پاکستانی (تی‌تی‌پی)، پاکستان اقدامات سختگیرانه بی‌پیشینه‌ای علیه شهروندان افغانستان و مهاجران و پناهجویان افغان در آن کشور وضع کرده است.

پاکستان اعلام کرده‌ که همه مهاجران و پناهجویان افغانستانی فاقد مدرک قانونی اقامت باید پاکستان را ترک کنند

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *