براساس اسنادی، طالبان واحدهای تشکیلاتی تربیت معلم را از ساختار وزارت معارف افغانستان حذف کرده است.

دست‌کم سه منبع از معلمان و کارمندان مراکز تربیت معلم خبر حذف این ادارات را تایید کردند.

این منابع، که به دلایل امنیتی نخواستند نام‌شان ذکر شود، نسخه‌ای از سند «رهنمود تعیینات در ساختار تشکیلاتی» وزارت معارف را در اختیار خبرگزاری ها قرار دادند.

این سند را ظاهرا طالبان و اداره‌های معارف شهر کابل و ولایات بازنگری و منظور کرده‌اند. در بخشی از این سند آمده که واحدهای تشکیلاتی تربیت معلم از ساختار وزارت معارف افغانستان حذف شده است.

براساس این «رهنمود»، در نظر است که کارکنان شامل استادان، کارمندان اداری و خدماتی مراکز تربیت معلم در سراسر افغانستان در بست‌های خالی نهادهای آموزشی مانند مکتب‌ها، مدرسه‌ها، دارالحفاظ‌ها و دارالعلوم‌ها، مطابق رشته و نیازمندی بست‌ها تعیین شوند.

با این حال، منابعی که با خبرگزاری ها صحبت کردند، گفتند که کارمندان ادارات تربیت معلم نگران هستند که با حذف این ساختار، بیش از چهار هزار معلم و کارمند حرفه‌ای و باتجربه این ادارات شغل خود را از دست خواهند داد.

یک کارمند مرکز تربیت معلم گفت در اسد ۱۴۰۱ طالبان نزدیک به ۴۰۰ کارمند وزارت معارف را اضافه بست کرده و گفته بودند که آن‌ها در بست‌های خالی وزارت معارف استخدام خواهند شد، اما این کارمندان در هیچ اداره‌ای جذب نشدند و کار خود را از دست دادند.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *