منابع محلی می‌گویند که طالبان سه تن به‌شمول یک جنرال حکومت پیشین را به اتهام «عضویت در حزب روند سبز» در مربوطات شهر کابل بازداشت کرده‌اند.

منابع  تایید می‌کنند که نیروهای استخبارات طالبان عیسی‌خان، از جنرالان بازنشسته حکومت پیشین و پسرش به‌نام نجیب‌الله را روز شنبه، ۱ ثور از خانه‌اش در منطقه خیرخانه شهر کابل بازداشت کرده‌اند.

به گفته منابع، جنرال عیسی‌خان پیشینه کار در ریاست عمومی امنیت ملی حکومت پیشین را داشت، اما از چند سال به این‌سو بازنشسته شده بود.

منابع می‌افزایند که طالبان خواجه میر مجاهد، مسوول فدراسیون پاورلیفتینگ کابل را نیز حوالی ساعت ۱۰:۰۰ پیش از چاشت روز شنبه، ۱ ثور از خانه‌اش در منطقه پنجصدفامیلی خیرخانه شهر کابل بازداشت شده‌ کرده‌اند.

به گفته منابع، نیروهای استخبارات طالبان وارد خانه مجاهد شدند وی را با خشونت و تهدید با خود برده‌اند.

افراد بازداشت‌شده‌ همه از باشنده‌گان اصلی ولایت پنجشیر هستند و در شهر کابل زنده‌گی می‌کردند.

هرچند طالبان به‌گونه رسمی در این مورد چیزی نگفته‌اند، اما روز گذشته عبدالحمید خراسانی، یکی از فرماندهان «قطعه بدری» این گروه در صفحه ایکس خود ادعا کرده بود که او ۳۵ تن از «اعضای حزب روند سبز» را بازداشت کرده است.

با این حال، منابع می‌گویند که افراد بازداشت‌ شده عضویت در حزب و جریانی ندارند و به‌خاطر «هم‌روستایی بودن» با امرالله صالح بازداشت شده‌اند.

این در حالی است که حزب روند سبز به رهبری امرالله صالح در یک ماه اخیر چندین مدرک حاوی اطلاعات مهم در مورد طالبان را فاش کرده که در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی در کشور بازتاب وسیعی داشته است.

از جمله این اطلاعات فهرست ۵۸ تنی از سران دستگاه اطلاعاتی، فهرست ۹۶ تنی از فرماندهان کلیدی وزارت داخله طالبان، فهرست هلی‌کوپترها و هواپیماهای نظامی در اختیار طالبان، هویت فرماندهان ارشد وزارت دفاع این و نیز بودجه سال جدید این وزارت‌خانه بوده که دو برابر سال گذشته شده است.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *