در حالی که طالبان ادعا دارند که میزان کشت تریاک در افغانستان به صفر رسیده، وزارت داخله این گروه از تخریب حدود ۲۰۰ جریب زمین کشت تریاک در چند ولایت از جمله هلمند خبر داده است.

در خبرنامه‌ی این وزارت که امروز (سه‌شنبه، ۱۵ حوت) منتشر شده، آمده است که پولیس مبارزه با مواد مخدر در ولایت‌های هلمند، ارزگان، قندهار، فراه و ننگرهار چندین عملیات را برای تخریب کشت تریاک اجرا کرده است.

به گفته‌ی وزارت داخله طالبان، تنها در مرکز و ولسوالی‌های باباجی، باغران، واشیر، کجکی و موسا قلعه ولایت هلمند، ۱۵۰ جریب زمین کشت تریاک تخریب شده است.

همین‌طور، به گفته این وزارت، بیش از ۳۰ جریب زمین در ولایت‌های قندهار و ارزگان، هشت جریب در ننگرهار و مقداری هم در فراه از کشت تریاک پاکسازی شده است.

گفته می‌شود که بخش عمده تریاک و مواد مخدر در افغانستان، در جنوب این کشور از جمله هلمند تولید می‌شود.

طالبان در حالی از تخریب ۲۰۰ جریب کشت تریاک عمدتأ در ولایت‌های جنوبی خبر داده که ادعا دارند، پس از فرمان رهبر این گروه، تولید و قاچاق مواد مخدر در افغانستان به صفر رسیده است.

هبت‌الله آخوندزاده، رهبر طالبان در ماه حمل سال ۱۴۰۱ با صدور فرمانی، کشت، تولید و خرید و فروش مواد مخدر را در افغانستان «ممنوع» کرد. با گذشت حدود دو سال از صدور این فرمان، طالبان همچنان از تخریب مزارع تریاک خبر می‌دهند.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *